Among the expected rows of new televisions, computers, phones and tablets at the Consumer Electronics Show is a growing number of health gadgets. These vary in form and function, but nearly all of them share some common elements: connectivity, mobile applications and social aspects. These devices are no longer the domain of the geeks and early adopters but are hitting their mainstream stride as pr
ピッカピカ! これからはスマホが光って通信する時代? Casioが面白い技術をCESで参考出品しているようです。それは、可視光を用いた通信システム。もともと、Casioは「C-MOSやCCDなどのイメージセンサーを使って信号を受信する応用技術(イメージセンサー通信技術)」を推進してきたそうですが、それに一定の成果が出たってことみたいです。 可視光通信は「情報の発信位置が特定できる、同時に多数の信号を受信できる」ことがメリット。スマホを使った試作として以下の内容を展示しているそうです。 こちらはスマートフォン同士でのコミュニケーション例。スマートフォンの画面を点滅させることで、相手のプロフィールやメッセージを写真の中に表示させられるとか。具体的には以下のとおり。 同時に5台からの情報を受信し、1枚の写真の中に表示可能 最大120文字のメッセージと吹き出しの形、画像の枠のデザインを設定可能 メ
We’ve written previously about Harvard marketing guru John Quelch’s research into how companies deliberately create an “illusion of scarcity” to elevate product successes and profits. See, How to use the ‘Scarcity Illusion’ to boost your launch. For a while now people have been writing about the perceived scarcity of iPhones. Earlier this week Om conducted a reportorial gut check, and determined–o
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