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  • 【ストーリー】宿題と間違えて数学の未解決問題を解いた男 - ScienceTime Physics

    本ブログのコンテンツは、現在新サイトに移行中です。 ※数式の読み込みのために、ページの更新に時間がかかる場合がありますが、長くても10秒ほどで済みますのでお待ちください。

      【ストーリー】宿題と間違えて数学の未解決問題を解いた男 - ScienceTime Physics
    • オープンソースのゲームエンジン『Godot 4.0』がリリース!レンダリング機能やPhysicsなど多くの機能を強化

      無料かつオープンソースのゲームエンジン『Godot Engine』の最新バージョン『Godot 4.0』がリリース レンダリング機能やPhysicsなど多くの機能がアップデート GDQuestが新機能を試せるデモプロジェクトを配布している 2023年3月1日、Godotは最新バージョンの『Godot 4.0』をリリースしました。 4 years of development. 12,000 merged pull requests. 7,000 fixed issues. 1,500 individual contributors across engine and docs. Godot 4.0 sets sail NOW! ⛵️ A complete overhaul. A solid foundation to build upon. #GodotEnginehttps://t.co

        オープンソースのゲームエンジン『Godot 4.0』がリリース!レンダリング機能やPhysicsなど多くの機能を強化
      • 『真・女神転生Ⅴ』にて、「Kawaii Physics」プラグインが採用されていた。ナホビノの髪揺れのヒミツはあの人気技術 - AUTOMATON

        ホーム ニュース 『真・女神転生Ⅴ』にて、「Kawaii Physics」プラグインが採用されていた。ナホビノの髪揺れのヒミツはあの人気技術 クリエイターのおかずこと岡田和也氏は12月7日、『真・女神転生Ⅴ』にて同氏の手がけたUnreal Engine 4(UE4)向けプラグインが使われていると伝えた。採用されたのは、揺れを表現する疑似物理演算プラグイン「Kawaii Physics」だ。抜擢に繋がった機能性の背景には、かわいさへのこだわりがあったようだ。 『真・女神転生Ⅴ』は、アトラスの人気RPG『真・女神転生』シリーズのナンバリング最新作。主人公は、都内に住む高校生の少年だ。彼は事故をきっかけに、崩壊した東京を舞台とした神と悪魔たちの戦いに身を投じることとなる。主人公は物語のなかで、神話的存在に匹敵する力をもつ超常の存在「ナホビノ」となるのだ。 シリーズ最新作『真・女神転生Ⅴ』では過去

          『真・女神転生Ⅴ』にて、「Kawaii Physics」プラグインが採用されていた。ナホビノの髪揺れのヒミツはあの人気技術 - AUTOMATON
        • Kawaii Physics - 髪やスカートや胸を簡単に揺らせる疑似物理ホネ揺れUE4プラグイン!GitHubにて無償公開

          キャプチャ 技術 技術-Technology Decaf: Monocular Deformation Capture for... 2023-10-18 32 views マックスプランク情報学研究所のSoshi Shimada氏、Vladislav Golyanik氏、Christian Theobalt氏、Video.aiのPatrick Pérez氏らによる、単眼カメラからのモーキャプの際に手と顔の相互作用による変形を実現するSIGGRAPH ASIA 2023技術論文「Decaf: Monocular Deformation Capture for Face and Hand Interactions」のご紹介。 000 続きを読む Maya プラグイン プラグイン&アドオン-Plugin&Addon NINJIN NORMALs v1.01 - Pyside2を活用し制作された

            Kawaii Physics - 髪やスカートや胸を簡単に揺らせる疑似物理ホネ揺れUE4プラグイン!GitHubにて無償公開
          • JavaScriptで記述できる物理学ベースのシミュレーションを分かりやすく学べ実際にデモを動かせる「Ten Minute Physics」

            物理学に基づくシミュレーションをコンピューターグラフィックスで仕上げる動画をYouTubeチャンネルのTen Minute Physicsが投稿しています。Ten Minute Physicsがこれまで投稿してきた数多くのシミュレーションのコードや、実際にブラウザで動作するデモについて、運営者でNVIDIAの従業員であるというマルチーズ・ミラー氏が紹介しました。 Ten Minute Physics https://matthias-research.github.io/pages/tenMinutePhysics/index.html ミラー氏は記事作成時点で17本の動画を投稿しており、順番に視聴していくことでさまざまな2D・3Dシミュレーションを学んでいくことが可能です。ミラー氏はチュートリアルの動画のほか、シミュレーションのコードや実際にシミュレーションを動かせるデモサイトを公開して

              JavaScriptで記述できる物理学ベースのシミュレーションを分かりやすく学べ実際にデモを動かせる「Ten Minute Physics」
            • 【エピソード】粒子加速器に頭を突っ込んだ人の話 - ScienceTime Physics

              粒子加速器に頭を突っ込んだ人の話 mediumより コチラの記事は新サイトに移行しました。 リダイレクトしない場合はコチラをクリック

                【エピソード】粒子加速器に頭を突っ込んだ人の話 - ScienceTime Physics
              • 決定論的な物理演算を実現するdeterministic-physicsを導入する上でつまづいたこと【Unity】|アマガミナブログ

                Unityで決定論的(同じ入力から同じ結果を得られる)な物理演算をしたい場合、標準の物理エンジンであるPhysXでは実現できず、現状Unity公式からサポートされているものとしてはDOTSのUnityPhysicsがあります(以降はDOTS-Physicsと表記します)。 しかしDOTS-Physicでは内部でfloatを扱うため、同じハードウェア上では決定論的になってもクロスプラットフォームではfloat誤差により実現できません。 これに対してDOTS-Physicの中身をfloatではなく内部的にuintを使うように置き換えてくれたものがdeterministic-physicsです。 GitHub 外部サイト GitHub – Kimbatt/unity-deterministic-physics: Cross-platform deterministic ph… Cross-pla

                  決定論的な物理演算を実現するdeterministic-physicsを導入する上でつまづいたこと【Unity】|アマガミナブログ
                • Fight Crab - Crabs, Karate, Yakuza, and Physics: What Makes Fight Crab Great - Steam News

                  © Valve Corporation. All rights reserved. All trademarks are property of their respective owners in the US and other countries. Privacy Policy |  Legal |  Steam Subscriber Agreement |  Refunds

                    Fight Crab - Crabs, Karate, Yakuza, and Physics: What Makes Fight Crab Great - Steam News
                  • AI Feynman: A physics-inspired method for symbolic regression | Science Advances

                    AbstractA core challenge for both physics and artificial intelligence (AI) is symbolic regression: finding a symbolic expression that matches data from an unknown function. Although this problem is likely to be NP-hard in principle, functions of practical interest often exhibit symmetries, separability, compositionality, and other simplifying properties. In this spirit, we develop a recursive mult

                      AI Feynman: A physics-inspired method for symbolic regression | Science Advances
                    • Ten Minute Physics

                      This is the page accompanying my youtube channel Ten Minute Physics. In short episodes of about ten minutes I explain the basic concepts of physically based simulation. Each time I write a little javascript demo that runs in any browswer. Youtube Contributions Back Tutorials Many more to come - stay tuned!

                      • Opening up a physics simulator for robotics

                        MuJoCo: Complex contact-related phenomena like the flipping of a Tippe top emerge naturally in MuJoCo due to its accurate description of contacts. A recent PNAS perspective exploring the state of simulation in robotics identifies open source tools as critical for advancing research. The authors’ recommendations are to develop and validate open source simulation platforms as well as to establish op

                          Opening up a physics simulator for robotics
                        • The Feynman Lectures on Physics Playlist

                          Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.

                          • Jeremy L. England "Statistical physics of self-replication"「自己複製の統計物理学」を読んだ話。 - sun_ek2の雑記。

                            目次。 目次。 はじめに。 雑誌会(ジャーナルクラブ)とは? Jeremy L. England "Statistical physics of self-replication"。 雑誌会に使ったスライド。 どんな論文? 役に立つの? 「生命とは何か」という問いに迫ることができる。 生物を使った物質生産技術が発展する(PCR検査が安くなるかも?)。 さいごに。 この文章を読んで、面白い!役に立った!...と思った分だけ、投げ銭していただけると嬉しいです。 ofuse.me 【宣伝】ギターも歌も下手だけど、弾き語りをやっているので、よければ聴いてください。 www.youtube.com はじめに。 実は最近、税務署に開業届を出して個人事業主になっていました。個人事業の方に力を入れていたので、ずっとブログをサボっていました。すみません。 個人事業主になった話もそのうちブログに書きます。 今

                              Jeremy L. England "Statistical physics of self-replication"「自己複製の統計物理学」を読んだ話。 - sun_ek2の雑記。
                            • The most counterintuitive facts in all of mathematics, computer science, and physics

                              It is possible to compute over encrypted data without access to the secret key: https://en.wikipedia.org/wiki/Homomorphic_encryption It is possible to prove that you know a value x, without conveying any information apart from the fact that you know the value x: https://en.wikipedia.org/wiki/Zero-knowledge_proof It is possible to play poker by telephone in a trusted way which prevents cheating: ht

                                The most counterintuitive facts in all of mathematics, computer science, and physics
                              • Deep learning and Physics

                                「ディープラーニングと物理学 オンライン」とはオンラインWeb会議システムを利用したセミナーです。2023年10月より、学習物理領域セミナーと合同で開催されています。 登録する際のメールアドレスは、できるだけ大学もしくは研究機関のものをご使用ください。 ZoomのミーティングURLおよびパスワードは、先着順300名様に限り、登録されたメールアドレスに送信されます。転載・転送は控えてください。 URLが掲載されたメールは当日の朝までに送られます。 参加したい方は下記よりお申し込みください。毎回開催時に参加URLのついたアナウンスのメールを送信します。 登録フォーム (締切は前日の夜11時までとします) 解約フォームは下記でございます。 解約フォーム 参加時の表示名は「登録時の名前@登録した機関名」に設定してください。 ノイズを防ぐためのミュートへご協力ください。 DLAP世話人: 橋本幸士(

                                • GitHub - pafuhana1213/KawaiiPhysics: KawaiiPhysics : Simple fake Physics for UnrealEngine4 & 5

                                  You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session.

                                    GitHub - pafuhana1213/KawaiiPhysics: KawaiiPhysics : Simple fake Physics for UnrealEngine4 & 5
                                  • 物理おもちゃ - ScienceTime Physics

                                    本ブログのコンテンツは、現在新サイトに移行中です。 ※数式の読み込みのために、ページの更新に時間がかかる場合がありますが、長くても10秒ほどで済みますのでお待ちください。

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                                    • Finally We May Have a Path to the Fundamental Theory of Physics… and It’s Beautiful—Stephen Wolfram Writings

                                      Finally We May Have a Path to the Fundamental Theory of Physics… and It’s Beautiful Finally We May Have a Path to the Fundamental Theory of Physics… and It’s Beautiful April 14, 2020 I Never Expected This It’s unexpected, surprising—and for me incredibly exciting. To be fair, at some level I’ve been working towards this for nearly 50 years. But it’s just in the last few months that it’s finally co

                                      • GitHub - TheAlgorithms/C: Collection of various algorithms in mathematics, machine learning, computer science, physics, etc implemented in C for educational purposes.

                                        Collection of various algorithms in mathematics, machine learning, computer science, physics, etc implemented in C for educational purposes.

                                          GitHub - TheAlgorithms/C: Collection of various algorithms in mathematics, machine learning, computer science, physics, etc implemented in C for educational purposes.
                                        • 量子論とベルの不等式の破れ - Physics Lab. 2021

                                          各班のメンバーが、専門分野の興味深いトピックを一般の方にもわかりやすく説明しました。

                                            量子論とベルの不等式の破れ - Physics Lab. 2021
                                          • Physics of Language Models: Part 3.3, Knowledge Capacity Scaling Laws

                                            Scaling laws describe the relationship between the size of language models and their capabilities. Unlike prior studies that evaluate a model's capability via loss or benchmarks, we estimate the number of knowledge bits a model stores. We focus on factual knowledge represented as tuples, such as (USA, capital, Washington D.C.) from a Wikipedia page. Through multiple controlled datasets, we establi

                                            • Bullet Physics Blender Download For Mac

                                              Visiteurs depuis le 24/01/2019 : 4509 Connectés : 1 Record de connectés : 25 The 150-sheet multi-purpose paper feeder provides clean paper and an ordered overall impression. Ml 1630 driver for mac. Bullet Physics TutorialBullet physics in Blender: a tech demo posted last year by Alain ‘Phymec‘ Ducharme. The popular open-source physics engine has now been integrated into Blender 2.66, the latest of

                                                Bullet Physics Blender Download For Mac
                                              • The Nobel Prize in Physics 2021

                                                Physics The Nobel Prize in Physics 2021 Explore Press Release

                                                  The Nobel Prize in Physics 2021
                                                • Ten Minute Physics

                                                  This is the page accompanying my youtube channel Ten Minute Physics. In short episodes of about ten minutes I explain the basic concepts of physically based simulation. Each time I write a little javascript demo that runs in any browswer. Youtube Contributions Back Tutorials Many more to come - stay tuned!

                                                  • The physics of ice skating

                                                    Thank you for visiting nature.com. You are using a browser version with limited support for CSS. To obtain the best experience, we recommend you use a more up to date browser (or turn off compatibility mode in Internet Explorer). In the meantime, to ensure continued support, we are displaying the site without styles and JavaScript.

                                                      The physics of ice skating
                                                    • Rapier physics engine | Rapier

                                                      Your Docusaurus site did not load properly. A very common reason is a wrong site baseUrl configuration. Current configured baseUrl = / (default value) We suggest trying baseUrl =

                                                      • Nintendo Switch『プリンセスピーチ Showtime!』はUE向けプラグイン「Kawaii Physics」を採用。ピーチ七変化衣装の「かわいい揺れ」を巧みに表現 - AUTOMATON

                                                        任天堂は3月7日、『プリンセスピーチ Showtime!』体験版を配信開始した。同体験版のライセンス表記にて、過去に多数タイトルに採用例のある疑似物理演算プラグイン「Kawaii Physics」が採用されていることが判明。プラグインの開発者も反応を見せている。 『プリンセスピーチ Showtime!』は、ピーチ姫を主人公とする新作アクションゲームだ。たくさんの舞台が上演されているキラメキ劇場を訪れたピーチ姫だったが、突如現れたグレープ劇団の襲撃により、劇場が乗っ取られてしまう。そこでピーチ姫は、妖精ステラと共に劇場を救うために戦うこととなる。ステージ上の特別な場所では、ピーチが舞台にあわせた衣装に変身。剣士・探偵・忍者・パティシエ・カウガールなど、多彩な能力と姿に七変化するのだ。 そんな本作では、疑似物理演算プラグイン「Kawaii Physics」が採用されているという。「Kawaii

                                                          Nintendo Switch『プリンセスピーチ Showtime!』はUE向けプラグイン「Kawaii Physics」を採用。ピーチ七変化衣装の「かわいい揺れ」を巧みに表現 - AUTOMATON
                                                        • GitHub - drwhut/tabletop-club: An open-source platform for playing tabletop games in a physics-based 3D environment for Windows, macOS, and Linux! Made with the Godot Engine.

                                                          You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

                                                            GitHub - drwhut/tabletop-club: An open-source platform for playing tabletop games in a physics-based 3D environment for Windows, macOS, and Linux! Made with the Godot Engine.
                                                          • あの〜、お詫びと言っては何ですけどちょっと数え上げでよく見るらしい「主客転倒」の解説今から書くんで… - physics0523's 精進ログ

                                                            この記事は Dwango Programming Contest 6th でNosubをやってしまったお詫びとして書かれたものです。このコンテストのB問題もこの記事の中で解説されます。 まず、この記事で説明する「主客転倒」とは、 得点 \(A_i\) をいくつか足した和で表される総得点 \(S_i\) が沢山あって、ありうる全ての場合について \(S_i\) を足し合わせたいときに、 \(A_i\) が何回足されるかを考えるテク です。これだけ言われてもよくわからないと思うので、今から具体例をいくつか挙げて説明します。 まずは簡単な例から。 物理好きさんはあるゲームをした。 \(1\) 回目では \(A_1+A_2+A_3+A_4\) 点を得た。 \(2\) 回目では \(A_1+A_3+A_4\) 点を得た。 \(3\) 回目では \(A_2+A_3+A_4\) 点を得た。 \(4\)

                                                              あの〜、お詫びと言っては何ですけどちょっと数え上げでよく見るらしい「主客転倒」の解説今から書くんで… - physics0523's 精進ログ
                                                            • Physics-Informed Neural Networks (PINNs)を減衰振動の運動方程式に適用してみた! - Insight Edge Tech Blog

                                                              こんにちは!Insight EdgeのData Scientistの石倉です。私は以前、地球物理学を専攻していて偏微分方程式を扱っていたのですが、最近NeurIPSやその他学会などで見られるPhysics-informed neural networks(以下、PINNs)の"Physics"に思わずアンテナが反応してしまい、色々と文献を調査してみました。そこで今回は、簡単に解析解の分かる微分方程式を用いてPINNsをTensorflowで実装してみたのでご紹介したいと思います! Physics-informed neural networks とは 減衰振動 微分方程式 Finite difference method Data-driven neural networks Physics-informed neural networks まとめ FD vs. NeuralNetwork

                                                                Physics-Informed Neural Networks (PINNs)を減衰振動の運動方程式に適用してみた! - Insight Edge Tech Blog
                                                              • 数理物理班 - Physics Lab. 2023

                                                                理論物理学と数学の相互作用の一端を、幾何学に焦点を当てて紹介します。特に、ここ20年ほどで物理学への応用が目覚ましい進展を見せた、代数トポロジーと呼ばれる分野を垣間見ます。

                                                                  数理物理班 - Physics Lab. 2023
                                                                • FermiNet: Quantum Physics and Chemistry from First Principles

                                                                  Research FermiNet: Quantum Physics and Chemistry from First Principles Published 19 October 2020 Authors David Pfau, James Spencer, Alexander Matthews, Matthew Foulkes * (* External authors) In an article recently published in Physical Review Research, we show how deep learning can help solve the fundamental equations of quantum mechanics for real-world systems. Not only is this an important funda

                                                                    FermiNet: Quantum Physics and Chemistry from First Principles
                                                                  • Welcome … — Physics-based Deep Learning

                                                                    Welcome …# Welcome to the Physics-based Deep Learning Book (v0.2) 👋 TL;DR: This document contains a practical and comprehensive introduction of everything related to deep learning in the context of physical simulations. As much as possible, all topics come with hands-on code examples in the form of Jupyter notebooks to quickly get started. Beyond standard supervised learning from data, we’ll look

                                                                    • Clemens Wenger: Physics of Beauty

                                                                      Physics of Beauty is a music album published as a digital art project. Born from his composition work of the past four years, it traces Clemens Wenger’s fascination with physics and research in unfamiliar terrain. Almost two hours of music and the interactive webpage are now set to be explored by curious and relaxed listeners. Composed, performed, produced, and mixed by Clemens Wenger Art Directio

                                                                        Clemens Wenger: Physics of Beauty
                                                                      • Tunes of the Kingdom: Evolving Physics and Sounds for 'The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom'

                                                                        This is operated by a business or businesses owned by Informa PLC and all copyright resides with them. Informa PLC's registered office is 5 Howick Place, London SW1P 1WG. Registered in England and Wales. Number 8860726. You've been logged out of GDC Vault since the maximum users allowed for this account has been reached. To access Members Only content on GDC Vault, please log out of GDC Vault from

                                                                          Tunes of the Kingdom: Evolving Physics and Sounds for 'The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom'
                                                                        • GitHub - jrouwe/JoltPhysics: A multi core friendly rigid body physics and collision detection library, written in C++, suitable for games and VR applications.

                                                                          So why create yet another physics engine? First of all, this has been a personal learning project and secondly I wanted to address some issues that I had with existing physics engines: In games we usually need to do many more things than to simulate the physics world and we need to do this across multiple threads. We therefore place a lot of emphasis on concurrently accessing the physics simulatio

                                                                            GitHub - jrouwe/JoltPhysics: A multi core friendly rigid body physics and collision detection library, written in C++, suitable for games and VR applications.
                                                                          • Tracker Video Analysis and Modeling Tool for Physics Education

                                                                            Try Tracker Online Over 2 million users in 31 languages. Completely free and open source. Latest Tracker 6 installers: Windows | Recent MacOS | Older MacOS | Linux Upgrade installers (requires earlier Tracker 6): Windows | Recent MacOS | Linux Windows 11 users, having Microsoft Defender issues? See Installer HelpChange LogDiscussion Forum Tip: save your work as a Tracker Project. Easy to build and

                                                                            • 【エピソード】Wi-Fiの父はブラックホールの電波検出実験 - ScienceTime Physics

                                                                              本ブログのコンテンツは、現在新サイトに移行中です。 ※数式の読み込みのために、ページの更新に時間がかかる場合がありますが、長くても10秒ほどで済みますのでお待ちください。

                                                                                【エピソード】Wi-Fiの父はブラックホールの電波検出実験 - ScienceTime Physics
                                                                              • Julia in Physics 2021 Online

                                                                                「Julia in Physics 2021」とはオンラインWeb会議システムを利用した研究会です。 世話人: 富谷昭夫(大阪国際工科専門職大学)、永井佑紀(原子力機構)(順不同) 概要 Julia は2018年にバージョン1が公開されたオープンソースの科学技術計算言語で、 Fortranの様に高速でかつPythonの様に生産性の高い言語である [リンク]。 Julia は様々な分野において活用が始まっている。 本研究会では、主に物理研究においてのJulia の使用例や高速化手法について議論する。 また可視化、微分方程式の数値解法、統計・機械学習分野への応用例や実装例も議論の対象とする。 Julia を使ってみたい学部生/大学院生や興味のある研究者などの積極的な参加を歓迎します。 日時 2021/9/3(金) 13:30 ~ 場所 Zoom ZoomのミーティングURLは、先着順500名様

                                                                                • 【ストーリー】宿題と間違えて数学の未解決問題を解いた男 - ScienceTime Physics

                                                                                  本ブログのコンテンツは、現在新サイトに移行中です。 ※数式の読み込みのために、ページの更新に時間がかかる場合がありますが、長くても10秒ほどで済みますのでお待ちください。

                                                                                    【ストーリー】宿題と間違えて数学の未解決問題を解いた男 - ScienceTime Physics