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zedの検索結果1 - 23 件 / 23件

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zedに関するエントリは23件あります。 Rusteditorsoftware などが関連タグです。 人気エントリには 『「Atom」の開発者が究極のコードエディターを目指す ~「Zed」の開発が始動/「Electron」を捨て、Rust言語を採用。GPUI、tree-sitterなどで武装し、超高速なコードエディターに【やじうまの杜】』などがあります。
  • 「Atom」の開発者が究極のコードエディターを目指す ~「Zed」の開発が始動/「Electron」を捨て、Rust言語を採用。GPUI、tree-sitterなどで武装し、超高速なコードエディターに【やじうまの杜】

      「Atom」の開発者が究極のコードエディターを目指す ~「Zed」の開発が始動/「Electron」を捨て、Rust言語を採用。GPUI、tree-sitterなどで武装し、超高速なコードエディターに【やじうまの杜】
    • Atom の作者達が作った Rust 製エディタ Zed (OSS) - Qiita

      1. 概要 2024年の1月24日にZedがOpen source化しました! ということで、Zedとは何か、実際に使ってみてどうだったかというのを簡単にご紹介できればと思います。 2. Zed とは何か? AtomとTree-sitterのクリエイターによる、Rust製のコードエディターで、OSS (オープンソースソフトウェア) であり、 Githubのリポジトリ こちらで公開されています。 公式サイトから一部抜粋すると下記のような特徴があるようです。 2.1 パフォーマンスを重視した設計 2.2 インテリジェンス系のサポート Github Copilotのサポート GPT-4 を使用して、自然言語のプロンプトを入力することで、コードを生成したりリファクタリング可能 2.3 言語対応 入力時にすべてのバッファの完全な構文ツリーを維持し、正確なコードハイライト、自動インデント、検索可能なア

        Atom の作者達が作った Rust 製エディタ Zed (OSS) - Qiita
      • Zed - Code at the speed of thought

        Code at the speed of thoughtZed is a high-performance, multiplayer code editor from the creators of Atom and Tree-sitter. It's also open source. Stay in FlowProductive coding starts with a tool that stays out of your way. Zed combines the power of an IDE with the responsiveness of a lightweight editor for productivity you can feel under your fingertips. Engineered for performanceZed efficiently le

          Zed - Code at the speed of thought
        • GitHub、コードエディター「Atom」の開発を終了 ~年内にアーカイブ/「Visual Studio Code」の台頭に抗しきれず。「GitHub Codespaces」、「Zed」に期待

            GitHub、コードエディター「Atom」の開発を終了 ~年内にアーカイブ/「Visual Studio Code」の台頭に抗しきれず。「GitHub Codespaces」、「Zed」に期待
          • Zed is now open source - Zed Blog

            We're excited to announce that Zed is now an open source project. The code for Zed itself is available under a copyleft license to ensure any improvements will benefit the entire community (GPL for the editor, AGPL for server-side components). GPUI, the UI framework that powers Zed, is distributed under the Apache 2 license, so that you can use it to build high-performance desktop applications and

              Zed is now open source - Zed Blog
            • Rust採用で爆速を目指すテキストエディター「Zed」に初のベータ版、ただし対応OSは……/「Atom」の開発終了うけ、その開発者たちが新たに立ち上げたプロジェクト

                Rust採用で爆速を目指すテキストエディター「Zed」に初のベータ版、ただし対応OSは……/「Atom」の開発終了うけ、その開発者たちが新たに立ち上げたプロジェクト
              • Rust製の高速コードエディター「Zed」がAIコーディング支援「GitHub Copilot」に対応/マルチプラットフォーム対応には大きな進展はなし

                  Rust製の高速コードエディター「Zed」がAIコーディング支援「GitHub Copilot」に対応/マルチプラットフォーム対応には大きな進展はなし
                • フリーのコードエディター「Atom」が半年ぶりのアップデート/新プロジェクト「Zed」が公表されて以降、初めてのバージョンアップ

                    フリーのコードエディター「Atom」が半年ぶりのアップデート/新プロジェクト「Zed」が公表されて以降、初めてのバージョンアップ
                  • 共同編集も可能な高性能コードエディタの「Zed」がサーバー側のコードも含めてオープンソース化

                    テキストエディタのAtomやパーサジェネレータのTree-sitter、ウェブの技術を使用してデスクトップアプリケーションが作成できるElectronなどを作成した人たちが開発しているmacOS向けコードエディタの「Zed」がオープンソース化されました。 Zed is now open source https://zed.dev/blog/zed-is-now-open-source zed-industries/zed: Code at the speed of thought – Zed is a high-performance, multiplayer code editor from the creators of Atom and Tree-sitter. https://github.com/zed-industries/zed Zedは「IDEのパワーと軽量エディターの応

                      共同編集も可能な高性能コードエディタの「Zed」がサーバー側のコードも含めてオープンソース化
                    • GitHub - zed-industries/zed: Code at the speed of thought – Zed is a high-performance, multiplayer code editor from the creators of Atom and Tree-sitter.

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                      • Zed Decoded: Rope & SumTree - Zed Blog

                        For this second post in Zed Decoded, our blog & video series in which we're taking a closer look at how Zed is built, I've talked to Zed's three co-founders — Nathan, Max, Antonio — about the data structure at the heart of Zed: the rope. Companion Video: Rope & SumTree This post comes with a 1hr companion video, in which Thorsten, Nathan, Antonio, and Max use Zed to look at how Zed uses the Rope a

                          Zed Decoded: Rope & SumTree - Zed Blog
                        • Introducing Zed: A high-performance, multiplayer code editor. Now in beta. - Zed Blog

                          Introducing Zed: A high-performance, multiplayer code editor. Now in beta. Last year, my co-founders and I began coding in Zed for the first time. From the first moment, I was in love. Not because Zed was my baby (though it is). Our previous editor, Atom, was also my baby, but I never loved using it like I love using Zed. What captured my heart on that first day of coding was Zed's exceptional res

                            Introducing Zed: A high-performance, multiplayer code editor. Now in beta. - Zed Blog
                          • Rust製コードエディター「Zed」がオープンソースに ~v1.0リリースへ向けて門戸を開く/コーディングコラボレーション機能「Zed Channels」もアナウンス

                              Rust製コードエディター「Zed」がオープンソースに ~v1.0リリースへ向けて門戸を開く/コーディングコラボレーション機能「Zed Channels」もアナウンス
                            • Atom開発チームによる超高速Rust製エディタ「Zed」が爆誕へ | ソフトアンテナ

                              人気テキストエディタ「Atom」の開発チームが、新たなテキストエディタ「Zed」を開発中であることがわかり注目を集めています(Hacker News、Reddit)。 Zedは、ミッションクリティカルなツールは「超応答的」であるべきという考えのもとに設計された高速なテキストエディタで、リアルタイムのコラボレーション機能も搭載される予定です。 内部的には、VM言語に匹敵する表現力と開発者の生産性を提供すると最近話題のプログラミング言語「Rust」が使われているのが特徴です。以前はC++を使う必要があった場面でRustを使用することができ、非常に小さなチームで、高いレベルのソフトウェアを書くことが可能になったとのことです。 GUIフレームワークは当初Electron使用する予定であったとのことですが、最終的にはニーズを満たすUIフレームワーク「GPUI」を構築して使用するとのこと。Mozill

                                Atom開発チームによる超高速Rust製エディタ「Zed」が爆誕へ | ソフトアンテナ
                              • Leveraging Rust and the GPU to render user interfaces at 120 FPS - Zed Blog

                                Leveraging Rust and the GPU to render user interfaces at 120 FPS A modern display's refresh rate ranges from 60 to 120 frames per second, which means an application only has 8.33ms per frame to push pixels to screen. This includes updating the application state, laying out UI elements, and finally writing data into the frame buffer. It's a tight deadline, and if you've ever built an application wi

                                  Leveraging Rust and the GPU to render user interfaces at 120 FPS - Zed Blog
                                • How CRDTs make multiplayer text editing part of Zed's DNA - Zed Blog

                                  Programmers spend countless hours interacting with one fundamental tool: their text editor. Before you commit, push, or ship a single line of code, you must first put your hands on the keyboard and type it into the machine. No tool has a bigger impact on the visceral and tactile experience of creating software. Yet despite the critical role that editors play in my life as a programmer, I have neve

                                    How CRDTs make multiplayer text editing part of Zed's DNA - Zed Blog
                                  • Zed - Code at the speed of thought

                                    Welcome to the first article in a new series called Zed Decoded. In Zed Decoded I'm going to take a close look at Zed — how it's built, which data structures it uses, which technologies and techniques, what features it has, which bugs we ran into. The best part? I won't do this alone, but get to interview and ask my colleagues here at Zed about everything I want to know. Companion Video: Async Rus

                                      Zed - Code at the speed of thought
                                    • Zed Decoded: Linux when? - Zed Blog

                                      Screenshot of Zed — but where are the red/yellow/green window controls? Does anything stick out? Yes, exactly, it's a screenshot of Zed running on Linux! Wait, what? Zed on Linux? Is it released yet? No, it's not, but it's taking shape, fast. At the end of January we open-sourced Zed and had zero Linux support. Now, three months later, you can compile & run Zed on Linux and actually use it. And I

                                        Zed Decoded: Linux when? - Zed Blog
                                      • Extensible Language Support in Zed - Part 1 - Zed Blog

                                        About two months ago, @maxdeviant and I began the project of making Zed extensible. In a code editor, extensibility can include many features that require many different capabilities, but for the first phase of the project, we have focused on extensible language support. We want people to be able to code in Zed in any programming language, not just a select few. We've just reached that first miles

                                          Extensible Language Support in Zed - Part 1 - Zed Blog
                                        • オープンワールド超自由ゾンビサバイバル『ZED ZONE』Steamにて好調な滑り出し。運転・クラフト・建築に武器カスタムまでなんでもござれ - AUTOMATON

                                          パブリッシャーのINDIECNは3月30日、『ZED ZONE – APOCALYPSE AHEAD』(以下、『ZED ZONE』)を早期アクセス配信開始した。対応プラットフォームはPC(Steam)。 『ZED ZONE』は2D見下ろし型のゾンビサバイバルシューターゲームだ。舞台はゾンビ溢れる終末世界。プレイヤーはそこで隔離地域に閉じ込められてしまう。アイテムをクラフトし、技術レベルを上げていくことで、飛行機を作って脱出するのが目的となる。 ゲーム内の世界はランダム生成された、オープンワールド。プレイヤーは拠点を中心に、家屋を漁ったりゾンビと戦闘したりすることで、荒廃した世界を生き抜く。そうして、スキルツリーを進めていくのが主なゲームサイクルとなる。スキルポイントは、本を読む・アイテムを作るなどの、特定の行動を達成することで獲得できる。スキルツリーには複数のジャンルが存在。生産・建設・武

                                            オープンワールド超自由ゾンビサバイバル『ZED ZONE』Steamにて好調な滑り出し。運転・クラフト・建築に武器カスタムまでなんでもござれ - AUTOMATON
                                          • Building a platform that open sources itself - Zed Blog

                                            For more than a year, Zed's remote team has been coding together in Zed. Instead of reviewing diffs, we usually prefer to have conversations about code. Efficient dialog about any line in the codebase has become an important capability for our team. So important, in fact, that we really want to scale it. We've decided to build a platform designed for open-sourcing itself. Let me say that another w

                                              Building a platform that open sources itself - Zed Blog
                                            • ノグチデザイン@サロン運営 on Twitter: "文字組みの基本型9種をまとめてみました https://t.co/dFlb8l4zED"

                                              文字組みの基本型9種をまとめてみました https://t.co/dFlb8l4zED

                                                ノグチデザイン@サロン運営 on Twitter: "文字組みの基本型9種をまとめてみました https://t.co/dFlb8l4zED"
                                              • 超高速テキストエディタ「Zed」のパブリックベータ版が公開 | ソフトアンテナ

                                                Atomの開発チームによって作成された新しいテキストエディタ「Zed」のパブリックベータ版が公開されました(公式ブログ)。現在公式サイトからmacOS向け(macOS 10.15以降)の実行ファイルがダウンロード可能です。 Zedは優れた応答性が特徴の高速テキストエディタです。低レベルの制御と表現力を兼ね備えたRustによって実装され、Electronの限界を超えるために、GPUアクセラレーションが利用可能な独自のUIフレームワークを採用しています。正規表現よりも遙かに高速処理が可能なインクリメンタルパースフレームワークTree-sitterも組み込まれています。 開発者のコラボレーションを助けるための機能も重視されていて、他のユーザーをプロジェクトに招待し、リアルタイムでシームレスにコードを書いたり議論したりすることができます。今後数ヶ月の間にテキストベースのチャットを導入し、最近コミッ

                                                  超高速テキストエディタ「Zed」のパブリックベータ版が公開 | ソフトアンテナ
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