Welcome! You might notice things look a bit different here. Links to earlier versions of this blog: Version 1: 2003 - 2017 Version 2: 2017 - 2023 If you're wondering why I changed it up, read this. Latest Post: Read/Watched: 2/12/24 - 2/18/24
今回は四分木 (Quad Tree) について。 オブジェクト同士の衝突判定を行う際、みなさんはどうしていますか? 一番最初に思い付く方法は衝突対象のオブジェクトを配列にでも入れて、総当たりで Sprite#hitTestObject() なんかで判定してしまおうという方法だと思います。この方法でも、対象のオブジェクト数が少なければ特に問題にはなりません。しかし対象のオブジェクト数が多かった場合、総当たりで計算を行うという方法では計算量が膨大になってしまい、とても現実的とは言えません。 Sprite#hitTestObject() などの衝突判定を行う前に、どうにか衝突の可能性があるオブジェクトを限定出来ないか? そんな時には四分木を使えば計算量が減らせます。 概念的には miscellaneous さんの「四分木」エントリーが参考になります。 四分木を構築する方法で一般的(?)なものは
(click flash, keep mouse inside stage, use the cursor keys to interact with the blob) Chris and I have experimented with several approaches of modeling soft bodies in flash (heavily inspired by loco roco ;-)). This is not a priority for the physics engine, but anyway nice to see :-) We have figured out 3 basic ways to do this: a spring-mass system with structural springs (e.g. every vertex is conn
If this website does not answer your questions on GM foods and crops, please call our information line (local rate) during normal office hours. CropGen Mission A consumer and media information initiative, CropGen’s mission is to make the case for GM crops and foods by helping to achieve a greater measure of realism and better balance in the UK’s public discussions on agriculture and food. CropGen
<iframe src="//www.youtube.com/embed/lMOeSXkc1nE?wmode=opaque" height="480" width="854" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> "> Free Roam VR ExperienceFantasynth 2 is an ongoing exploration of the emotional and perceptual effects of procedurally generated visuals synchronized to music Featuring music by Carbon Based Lifeforms Available now for Meta Quest VR Music Experience“An
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く