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  • 仮想世界で起こったパンデミック事件 Corrupted Blood incident(汚れた血事件)

    丸 @jinchangzさんがツイートした、2005年にMMORPG「ワールド・オブ・ウォークラフト」内で起こった事件の内容。ちょっとだけ話に聞いたことがあったけど、詳しい経緯は知らなかったのでまとめさせていただきました。 感染した人たちがどういう行動を取っていたか等知る良いきっかけになりました。ヤケ起こして感染拡大させるとか、無駄なことでもついやってしてしまう延命とか、じっと死を待つとか、現実でも同じことしそうだなと。野次馬感染はゲームならではの気がしますが。 ※デバフの秒数について、修正して注意書きを追加しました。 続きを読む

      仮想世界で起こったパンデミック事件 Corrupted Blood incident(汚れた血事件)
    • GitLab.com Database Incident - 2017/01/31

      This incident affected the database (including issues and merge requests) but not the git repo's (repositories and wikis). Timeline (all times UTC): 2017/01/31 16:00/17:00 - 21:00 YP is working on setting up pgpool and replication in staging, creates an LVM snapshot to get up to date production data to staging, hoping he can re-use this for bootstrapping other replicas. This was done roughly 6 hou

      • PagerDuty | Real-Time Operations | Incident Response | On-Call

        PagerDuty Operations Cloud The platform for mission-critical work in the modern enterprise.

          PagerDuty | Real-Time Operations | Incident Response | On-Call
        • CircleCI incident report for January 4, 2023 security incident

          CircleCI incident report for January 4, 2023 security incident On January 4, 2023, we alerted customers to a security incident. Today, we want to share with you what happened, what we’ve learned, and what our plans are to continuously improve our security posture for the future. We would like to thank our customers for your attention to rotating and revoking secrets, and apologize for any disrupti

            CircleCI incident report for January 4, 2023 security incident
          • Best Practices for On-Call and Incident Response

            30+ capabilities, 750+ integrations, the power of AI, all together.

              Best Practices for On-Call and Incident Response
            • インシデント発生時のチーム対応を支援する「Grafana Incident」、無料でGrafana Cloudが提供。SlackやGitHubなどと連携

              インシデント発生時のチーム対応を支援する「Grafana Incident」、無料でGrafana Cloudが提供。SlackやGitHubなどと連携 Grafana Labsは、インシデント発生時にチームでのインシデント対応を支援するクラウドサービス「Grafana Incident」をGrafana Cloudで無料提供することを発表しました。 Read more about Grafana Incident, it's features, and how to get started here:https://t.co/4Rmqujt2oh — Grafana (@grafana) September 13, 2022 システム運用中に何らかのインシデントが発生した場合、インシデントの状態把握、原因の調査、インシデントからの復旧、ユーザーや関係者への報告など、それぞれの役割をアサイ

                インシデント発生時のチーム対応を支援する「Grafana Incident」、無料でGrafana Cloudが提供。SlackやGitHubなどと連携
              • October 21 post-incident analysis | The GitHub Blog

                EngineeringProductOctober 21 post-incident analysisIn-depth analysis of the incident that impacted GitHub services on October 21 and 22. Last week, GitHub experienced an incident that resulted in degraded service for 24 hours and 11 minutes. While portions of our platform were not affected by this incident, multiple internal systems were affected which resulted in our displaying of information tha

                  October 21 post-incident analysis | The GitHub Blog
                • October 21 Incident Report

                  ProductOctober 21 Incident ReportAt 10:52 pm Sunday UTC, multiple services on GitHub.com were affected by a network partition and subsequent database failure resulting in inconsistent information being presented on our website. At 10:52 pm Sunday UTC, multiple services on GitHub.com were affected by a network partition and subsequent database failure resulting in inconsistent information being pre

                    October 21 Incident Report
                  • PagerDuty Incident Response Documentation

                    Home Being On-Call Before an Incident During an Incident After an Incident Crisis Response Training Additional Resources Getting Started On-Call Being On-Call Who's On-Call? Alerting Principles Before an Incident What is an Incident? Severity Levels Different Roles Call Etiquette Complex Incidents During an Incident During an Incident External Communication Guidelines Security Incident After an In

                      PagerDuty Incident Response Documentation
                    • 世界のどこでテロっぽいことが起きているか教えてくれる『Global Incident Map』 | 100SHIKI

                      9-11以降、どうにも物騒な世の中になってきた。ある意味、21世紀は9-11からはじまっている、と主張する人がいるのも納得できる。 そう考えるとあまり予備知識なく海外旅行にいくのも考え物だ。 そこで活用したいのがGlobal Incident Mapである。 このサイトではどの国でどんな物騒なことが起こっているのかを教えてくれる。自分が行こうとしている国でテロっぽいことが起きていないかチェックしてみるといいだろう。 情報過多のこの時代、ついつい必要ない情報はスルーしがちである。だが、どの情報が自分に必要か見極めて「転ばぬ先の杖」的な情報源はいつも確保しておきたいですね。

                        世界のどこでテロっぽいことが起きているか教えてくれる『Global Incident Map』 | 100SHIKI
                      • Incident report on memory leak caused by Cloudflare parser bug

                        Incident report on memory leak caused by Cloudflare parser bug Loading... Last Friday, Tavis Ormandy from Google’s Project Zero contacted Cloudflare to report a security problem with our edge servers. He was seeing corrupted web pages being returned by some HTTP requests run through Cloudflare. It turned out that in some unusual circumstances, which I’ll detail below, our edge servers were running

                          Incident report on memory leak caused by Cloudflare parser bug
                        • スマートニュースにおける Incident との向き合い方 - SmartNews Engineering Blog

                          はじめに Site Reliability Engineering チームの Engineering Manager 尾形(@nobu666)です。考えてみたら SRE チームに関してこの Blog でネタにしたことがなかったことに今更気づいてしまいました。UZABASE さん主催の SRE Lounge #3 でも少し触れたのですが、今回は Incident への対応から、Report の書き方、そしてその Review について紹介しようと思います。 Incident Incident Review は障害の振り返り会のことを指します。ポストモーテムということもあります。その前に、そもそも Incident とはなんでしょうか。会社によって定義は様々だと思いますが、弊社においては「ユーザ、あるいは顧客(広告主であったり媒体社であったり)に直接的な影響が出た障害」を Incident と

                            スマートニュースにおける Incident との向き合い方 - SmartNews Engineering Blog
                          • GitLab.com database incident

                            GitLab.com database incident Yesterday we had a serious incident with one of our databases. We lost six hours of database data (issues, merge requests, users, comments, snippets, etc.) for GitLab.com. Update: please see our postmortem for this incident Yesterday we had a serious incident with one of our databases. We lost six hours of database data (issues, merge requests, users, comments, snippet

                              GitLab.com database incident
                            • Security Incident December 2022 Update - LastPass - The LastPass Blog

                              Please refer to the latest article for updated information. Update as of Thursday, December 22, 2022 To Our LastPass Community, We recently notified you that an unauthorized party gained access to a third-party cloud-based storage service, which LastPass uses to store archived backups of our production data. In keeping with our commitment to transparency, we want to provide you with an update rega

                                Security Incident December 2022 Update - LastPass - The LastPass Blog
                              • Security Incident on 8/31/2019 - Details and FAQs – CircleCI Support Center

                                Last updated on Sept 4, 2019 On August 31st, we became aware of a security incident involving CircleCI and a third-party analytics vendor. An attacker was able to improperly access some user data in our vendor account, including usernames and email addresses associated with GitHub and Bitbucket, along with user IP addresses and user agent strings. The engineering and security teams at CircleCI imm

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                                • AWS Systems Manager Incident Manager でインシデント管理が可能になりました。電話連絡もできます! | DevelopersIO

                                  AWS Systems Manager Incident Manager でインシデント管理が可能になりました。電話連絡もできます! AWS Systems Manager でインシデント管理が可能になりました。 発生したインシデントをメール、SMS、電話で連絡することが可能です。 こんにちは。 ご機嫌いかがでしょうか。 "No human labor is no human error" が大好きな ネクストモード株式会社 の吉井です。 AWS 上でシステムを稼働させている皆様はどのようなインシデント管理を実装していますでしょうか。 SaaS 製品を活用されている方は多くいると思います。自己管理 (EC2 上) のソリューションを展開しているケースもあるかと思います。 また、複雑な要件が無い場合は CloudWatch と SNS で完結することもあると思います。 アメリカ時間の2021

                                    AWS Systems Manager Incident Manager でインシデント管理が可能になりました。電話連絡もできます! | DevelopersIO
                                  • Global Incident Map Displaying Terrorist Acts, Suspicious Activity, and General Terrorism News

                                    Map Login Login Name (your E-mail address) Password I forgot my password I Do Not Have An Account Yet If you forgot your Password, enter your email address. We email you link to page where you will be able to enter new password Your Email

                                    • 「運用でカバー」では、プロジェクトが崩壊する!運用者よ、上流工程に参画せよ!―『運用☆ちゃん』Incident 008 - リクナビNEXTジャーナル

                                      「運用でカバー」では、プロジェクトが崩壊する!運用者よ、上流工程に参画せよ!―『運用☆ちゃん』Incident 008 いつもサービスを支えてくれているシステム運用の「中の人」たち。企画や開発が作ったシステムを言われたままに守り、何かトラブルが起きたら「運用でカバー」などと丸投げされがちですが、海外では運用責任者の承認がないと、プロジェクトは次工程に進めないのだとか! 妖精「運用☆ちゃん」との出会いがきっかけで、自分の仕事=システム運用の価値がだんだんと分かってきた2年目システム運用担当者 海野 遥子(うんの ようこ)が、体当たりでお伝えします。 海外では運用責任者の承認がないと、次工程に進めない!? い、いま、なんておっしゃいましたっ!? ハイ。運用責任者の承認なしに、プロジェクトは次工程には進めませんって言いました。 開発に運用が口を挟む。そんなのって、あり得るんですか!? てっきり、

                                        「運用でカバー」では、プロジェクトが崩壊する!運用者よ、上流工程に参画せよ!―『運用☆ちゃん』Incident 008 - リクナビNEXTジャーナル
                                      • PagerDuty Incident Response Documentation

                                        このドキュメントは、PagerDutyにおけるインシデント対応プロセスが載っています。 重大インシデントや、新しくオンコールを始める社員の準備に利用している、PagerDutyの内部ドキュメントの一部を切り出したものです。 このドキュメントではインシデントに備えることだけではなく、インシデント発生中、また収束後の対応についても説明します。 オンコールを担当する人や、インシデント対応プロセスに関与する人(またきちんとしたインシデント対応プロセスを制定したい人)が読むことを想定しています。 このドキュメントが何なのか、なぜ存在するかは、「このドキュメントについて」を参照してください。 どこから手を付けるべきか? もしあなたがインシデント対応が初めてで、組織的な手順がない場合は、まず「はじめに」で何ができるかを確認してください。 そして詳細な手順を、Training Courseから確認すること

                                          PagerDuty Incident Response Documentation
                                        • Regarding the incident of an ROK naval vessel directing its FC radar at an MSDF patrol aircraft

                                          Today,we updated the video of the incident occurred on Thursday, December 20, an ROK naval vessel directing its fire-control radar at an #MSDF patrol aircraft.

                                            Regarding the incident of an ROK naval vessel directing its FC radar at an MSDF patrol aircraft
                                          • [新サービス]インシデントからの復旧を有人でサポートしてくれるAWS Incident Detection and Responseがリリースされました | DevelopersIO

                                            [新サービス]インシデントからの復旧を有人でサポートしてくれるAWS Incident Detection and Responseがリリースされました 新サービスのAWS Incident Detection and Responseの紹介です。一言でいうと、大規模でビジネスクリティカルなシステムのレジリエンスを確保するAWSの有人サポートといった感じだと思います。 こんにちは、臼田です。 みなさん、インシデント対応の準備してますか?(挨拶 今回は新しくリリースされたAWS Incident Detection and Responseについて紹介します。 AWS Enterprise Support launches AWS Incident Detection and Response 概要 AWS Incident Detection and ResponseはAWSエンタープライ

                                              [新サービス]インシデントからの復旧を有人でサポートしてくれるAWS Incident Detection and Responseがリリースされました | DevelopersIO
                                            • January 28th Incident Report

                                              EngineeringJanuary 28th Incident ReportLast week GitHub was unavailable for two hours and six minutes. We understand how much you rely on GitHub and consider the availability of our service one of the core… Last week GitHub was unavailable for two hours and six minutes. We understand how much you rely on GitHub and consider the availability of our service one of the core features we offer. Over th

                                                January 28th Incident Report
                                              • 大学での出来事 / Incident at school - Short Shorts Film Festival and Asia

                                                < mature マチュア・コンテンツ> Jacob Pilgaard / 0:23:48 /デンマーク/ドラマ / 2020 大学での襲撃事件。講堂に隠れている一人の女生徒が経験するおぞましい24分間。 詳細はこちら→ 大学での出来事Online Info mature表記のある作品には、性描写・暴力描写などが含まれています *********************************** < Mature Content > Jacob Pilgaard / 0:23:48 /Denmark/Drama / 2020 A shooting at a university—played out for 24 terrifying minutes—in a single unbroken close-up of a young woman hiding in an auditoriu

                                                  大学での出来事 / Incident at school - Short Shorts Film Festival and Asia
                                                • Post-Incident Review on the Atlassian April 2022 outage - Atlassian Engineering

                                                  This PIR is available in the following languages:日本語 | 简体中文 | 繁體中文 | Deutsch | English | Español | Français | Italiano | 한국어 | Polski | Português | русский. Letter from our co-founders & co-CEOs We want to acknowledge the outage that disrupted service for customers earlier this month. We understand that our products are mission critical to your business, and we don't take that responsibility light

                                                    Post-Incident Review on the Atlassian April 2022 outage - Atlassian Engineering
                                                  • Incident Metrics in SRE

                                                    Štěpán Davidovič Incident Metrics in SRE Critically Evaluating MTTR and Friends Boston Farnham Sebastopol Tokyo Beijing Boston Farnham Sebastopol Tokyo Beijing 978-1-098-10313-2 [LSI] Incident Metrics in SRE by Štěpán Davidovič Copyright © 2021 O’Reilly Media, Inc. All rights reserved. Printed in the United States of America. Published by O’Reilly Media, Inc., 1005 Gravenstein Highway North, Sebas

                                                    • An update on our security incident

                                                      Last updated on July 30, 2020, at 5:45 PM PT with new sections below on “What we know now” and “What we’re doing to protect our service”. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- July 30, 2020 As our investigation continues, we’re sharing an update to answer some of the remaining questions based on what we’ve discovered to date. We

                                                        An update on our security incident
                                                      • GitHub - grafana/oncall: Developer-friendly incident response with brilliant Slack integration

                                                        You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

                                                          GitHub - grafana/oncall: Developer-friendly incident response with brilliant Slack integration
                                                        • 「LINE」に深刻な脆弱性 外部から全トーク履歴を抜き出される危険性あり (Cyber Incident Report) - Yahoo!ニュース

                                                          全世界で5億人以上が利用しているメッセージ・アプリ「LINE」に深刻なセキュリティ脆弱性が存在していたことが判った。この脆弱性を悪意ある攻撃者に突かれると、利用者のスマートフォンに保存されているLINE内のトーク履歴や写真、友達リストなどを外部から不正に抜き出されたり、改竄される恐れがある。LINEは3月4日に、この脆弱性を修正したバージョンを緊急リリースしている。利用者は自身のアプリが最新版にアップデートされているかどうかを至急確認したほうがいいだろう。 この脆弱性はサイバーセキュリティ・ラボのスプラウト(本記事掲載の『サイバーインシデント・レポート』発行元)が発見し、1月30日にソフトウェア等の脆弱性情報を取り扱うIPA(独立行政法人情報処理推進機構)に報告したものだ。IPAから2月2日に脆弱性の通知を受けたLINEは、2月12日に脆弱性の一部についてサーバー側で対策。3月4日のアッ

                                                            「LINE」に深刻な脆弱性 外部から全トーク履歴を抜き出される危険性あり (Cyber Incident Report) - Yahoo!ニュース
                                                          • United Airlines incident: What went wrong?

                                                            Passenger dragged off a United flight. Video: Audra D. Bridges A common seating problem on a United Airlines flight on Sunday ended with a man being bloodied and dragged from his seat and an already troubled airline earning more bad press. How did it all go so wrong? Overbooking on flights happens all the time. Airlines boost their profit margins by overselling, betting against the number of passe

                                                              United Airlines incident: What went wrong?
                                                            • Incident Response において実施すべき調査(EDR vs FSA)

                                                              私はとある企業で Incident Response サービスを提供しています。その中で、安全宣言発出のサポートを行うため、お客様が導入している EDR 製品のログを使って分析を行うことがあります。複数の EDR 製品のログを分析してきた経験から得た、 私が考える Incdient Response における網羅的調査のあるべき論を紹介します。 EDR はビジネス的思惑が強く働いており、過大評価されている側面があり、 EDR の有用性について本音で語られていないのではないでしょうか。そういったビジネス的側面を排除しフラットに語るため、個人ブログに記したいと思います。あくまで個人的見解であり、所属企業とは無関係ですし、特定のセキュリティ企業や製品を批判する意図はまったくありません。純粋に、世の中をより良くしたい、日本の産業を守りたいという想いのみで書いています。間違っている、議論の余地がある

                                                                Incident Response において実施すべき調査(EDR vs FSA)
                                                              • February 28th DDoS Incident Report

                                                                EngineeringFebruary 28th DDoS Incident ReportOn Wednesday, February 28, 2018 GitHub.com was unavailable from 17:21 to 17:26 UTC and intermittently unavailable from 17:26 to 17:30 UTC due to a distributed denial-of-service (DDoS) attack. We understand… On Wednesday, February 28, 2018 GitHub.com was unavailable from 17:21 to 17:26 UTC and intermittently unavailable from 17:26 to 17:30 UTC due to a d

                                                                  February 28th DDoS Incident Report
                                                                • SRE WEEKLY – scalability, availability, incident response, automation

                                                                  A message from our sponsor, FireHydrant: Incident management platform FireHydrant is combining alerting and incident response in one ring-to-retro tool. Sign up for the early access waitlist and be the first to experience the power of alerting + incident response in one platform at last. https://firehydrant.com/signals/ The length and complexity of this article hints at the theme that runs through

                                                                  • Incident management for data teams

                                                                    Data teams are no strangers to incidents. But there’s often no standard way of acting on data issues and many teams only sporadically declare data incidents. In this post I’ve teamed up with Jack Cook, analytics manager, from incident.io. incident.io have helped hundreds of engineering teams manage tens of thousands of incidents so there’s a thing or two we can learn from them. The five steps of i

                                                                      Incident management for data teams
                                                                    • The npm Blog — Details about the event-stream incident

                                                                      The npm blog has been discontinued. Updates from the npm team are now published on the GitHub Blog and the GitHub Changelog. This is an analysis of the event-stream incident of which many of you became aware earlier this week. npm acts immediately to address operational concerns and issues that affect the safety of our community, but we typically perform more thorough analysis before discussing in

                                                                        The npm Blog — Details about the event-stream incident
                                                                      • npm Blog Archive: npm operational incident, 6 Jan 2018

                                                                        The npm blog has been discontinued. Updates from the npm team are now published on the GitHub Blog and the GitHub Changelog. The npm registry had an operations incident Saturday that caused 97 packages to be temporarily unavailable for download for approximately 30 minutes, and an additional 9 packages to be unavailable for approximately three hours. Early this coming week, we will share a full an

                                                                        • A Look Back: MOL Comfort Incident Photos

                                                                          On June 17, 2013, Mitsui O.S.K. Lines’ 2008-built MOL Comfort began suffering from severe hogging and broke in two while underway from Singapore to Jeddah with a load of 7,041 TEUs, or 4,293 containers individual containers. The crew escaped in life rafts and were picked up by another merchant vessel. The stern section was never recovered and sank some 10 days later. The bow section was towed most

                                                                            A Look Back: MOL Comfort Incident Photos
                                                                          • February service disruptions post-incident analysis

                                                                            EngineeringProductFebruary service disruptions post-incident analysisIn-depth analysis of February service disruptions that impacted GitHub services. In late February, GitHub experienced multiple service interruptions that resulted in degraded service for a total of eight hours and 14 minutes over four distinct events. Unexpected variations in database load, coupled with an unintended configuratio

                                                                              February service disruptions post-incident analysis
                                                                            • PagerDuty Incident Responseの邦訳版を公開しました | Folioscope

                                                                              こんにちは、ご無沙汰してます。 早速ですが、皆さんのチームにはインシデント発生時のプロセスが決められていますか? インシデント管理サービスを提供しているPagerDutyは、「PagerDuty Incident Response」というドキュメントを公開しています。 このドキュメントがすごく良いものだったので、このたび邦訳した物を公開することにしました。 https://ueokande.github.io/incident-response-docs-ja/ このドキュメントはなに? このドキュメントは、PagerDuty におけるインシデントの対応プロセスが紹介されています。 インシデント対応の準備や、新しくオンコールを始める社員のトレーニングに利用しているドキュメントです。 このドキュメントはもともと PagerDuty の社内ドキュメントとして利用していたものを、公開可能なものに

                                                                                PagerDuty Incident Responseの邦訳版を公開しました | Folioscope
                                                                              • Incident Report: Inadvertent Private Repository Disclosure

                                                                                EngineeringIncident Report: Inadvertent Private Repository DisclosureOn Thursday, October 20th, a bug in GitHub’s system exposed a small amount of user data via Git pulls and clones. In total, 156 private repositories of GitHub.com users were… On Thursday, October 20th, a bug in GitHub’s system exposed a small amount of user data via Git pulls and clones. In total, 156 private repositories of GitH

                                                                                  Incident Report: Inadvertent Private Repository Disclosure
                                                                                • Today's Email Incident

                                                                                  EnterpriseToday’s Email IncidentEarlier today a routine system email was incorrectly sent to many of our GitHub Enterprise customers. In these errant emails, customer email addresses were included in the To: field, making… Earlier today a routine system email was incorrectly sent to many of our GitHub Enterprise customers. In these errant emails, customer email addresses were included in the To: f

                                                                                    Today's Email Incident