Insights on how vertical software founders can choose their markets wisely, maintain enduring growth, and build industry-defining companies. A few years ago, we published the initial version of our vertical SaaS manifesto. Since then, we have seen vertical SaaS continue to evolve—especially as new forms of monetization arise and augment the traditional software-based model. Accordingly, we have up
Canny, our SaaS startup, recently hit a major revenue milestone: one million dollars in annual recurring revenue. Some quick facts: ⏱ We launched in March 2017, so it took us just under 3.5 years to get to $1m ARR 💰 We’re bootstrapped, meaning we’ve never taken any money from investors 📈 We’ve never done outbound sales, meaning all of our growth came from inbound channels 👩💻 At the time of hi
Patrick has built four software companies (including two that sold SaaS). He now works on Atlas at Stripe. Stripe Atlas, which helps internet companies get up and running, frequently gets asked questions by software-as-a-service (SaaS) entrepreneurs on how to improve the pricing and packaging of their SaaS products. After publishing our recent guide to low-touch and high-touch SaaS businesses, we
自分で作ったものは自分で売るしかない 起業家は、最初の数件の顧客は自分で積極的に探さなければなりません。これは大変ですが、大切な仕事です。初期の顧客を通じて、商品を洗練させ、マーケットにおける立ち位置を把握し、企業として重要な社会的証言を得ることができるからです。積極的に売り込むことで顧客を獲得しましょう。受け身な顧客が偶然、あなたの商品に目をつけるというのはあまり期待できません。初期段階の企業には、再現性のある方法で安定して顧客を呼び込むマーケティング能力はありません。その代わりに、一人ずつ商品を使ってもらうように売り込んで説得します。 この売り込みはきっと成功します。たとえそれまで営業経験がなく、苦手意識があってもうまくいきます。なぜなら、ほとんどの営業担当が持ち合わせていない強みがあなた自身にあるからです。あなたはその分野の課題への、深い理解を持ち合わせた信頼できる専門家であり、契約
この記事は原著者の許可を得て翻訳・公開するものです。原文: Measuring Product Health (Sequoia Capital, Data Science Team) 目次 ユーザーアダプションと成長 市場のメトリクス MAU / インストール数 成長のメトリクス MAU / WAU / DAU D/D、W/W、M/M、Y/Y の変動数 Quick Ratio 新規ユーザー数 / MAU サインアップ数 / インストール数 成長に関する検討事項 継続率 継続のメトリクス Dn / Mn / Wn メトリクス コホート曲線 スティッキネス スティッキネスのメトリクス DAU / MAU 起動率 Lness スティッキー継続率または DoD / WoW / MoM 継続率 エンゲージメント エンゲージメントのメトリクス 消費時間 / DAU セッション数 消費時間 / セッショ
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Lately, a bunch of early stage founders have emailed me to ask for go-to-market (GTM) advice. They have a real product, it solves a real problem for their handful of customers… …so why isn’t it selling? It’s a problem faced by nearly every single technical founder I talk to. The unfortunate truth is that the first year of sales will tend to make or break the company. Sales provides the initial mom
2017年1月16日(月)に2017年1本目のSkyland Ventures Meetup(以下、#SVMeetup)『「SmartHR」に学ぶ!領域経験なしから始めるBtoB事業の立ち上げ方」』が開催されました。 当イベントは、Branding Engineer社のオフィスにて開催しました。 #SVMeetupは、 事業領域やビジネスモデル分析 組織設計の方法共有 U25の若手起業家の創業エピソード 企業決算読み合わせ をテーマにしています。 #SVMeetupを通じて、起業家を生み出すべく活動しています。 当記事はイベントの書き起こしです。 目次 目次 2015、2016年に国内最大級のピッチコンテストでの入賞、資金調達 SmarHR開発秘話。闘病生活を支えた「社会保険・雇用保険」 高度成長期の名残、企業にかかる「書類手続き」の負担 ローンチ1年で導入企業数は3,000社超え、急成長
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