Update: The Rust compiler now has native support for compilation to WebAssembly without Emscripten! This simplifies the process significantly. I may write an updated guide soon. For now, see this page for a minimal example of Rust and WebAssembly (without Webpack). I’ve been seeing a lot of really cool #wasm (WebAssembly) stuff on Twitter and Hacker News lately, but I didn’t know much about what i
Rust for the web "Can we create web apps in Rust?" - Many people asked. So am I. My primary goal when I started learning Rust is to make a move from my ducky JavaScript tech stack (Node.js Express), that means, to make web apps in Rust. And after a year, I learned something. So I write this post to tell you my journal into Rust Web Programming. There are many approach to creating web apps in Rust,
the morning paper a random walk through Computer Science research, by Adrian Colyer Made delightfully fast by strattic Writing parsers like it is 2017 Chifflier & Couprie, SPW’17 With thanks to Glyn Normington for pointing this paper out to me. Earlier this year we looked at ‘System programming in Rust: beyond safety‘ which made the case for switching from C to Rust as the default language of choi
Starting with 2017, Rust is following an open roadmap process for setting our aims for the year. The process is coordinated with the survey and production user outreach, to make sure our goals are aligned with the needs of Rust's users. It culminates in a community-wide discussion and ultimately an RFC laying out a vision. This year, the overarching theme is productivity, especially for early-stag
はじめに 何故RustでWebフロントエンド開発をするのか、まずはWebフロントエンド開発に詳しくない人向けにも、背景を簡単に紹介します。 HTML5時代なんて言われるようになって久しいですが、Webブラウザがリッチな表現力を持つにつれて、Webは単純なコンテンツ配信のプラットフォームからアプリケーションのプラットフォームへと成熟してきました。 Webフロントエンドアプリでは、基本的にはJavaScriptを使って開発を行います。 しかしながら、JavaScriptを直接書く場合には、言語機能に不足を感じることや、ブラウザに実装されている機能しか利用できないといった問題がありました。 最近では、それらの問題を克服するために、AltJSあるいはJavaScriptトランスパイラを使って、他のプログラミング言語からJavaScriptプログラムを出力するというアプローチが普及してきました。 リ
(注:2016/09/28、いただいたフィードバックを元に翻訳を修正いたしました。) この記事は、RustやDNSの使い方を皆さんにお教えするためのものではありません。むしろ、私がDNSクライアント/サーバをRustで開発した時に面白いなと思った点について書く日記のようなものです。 約1年半前のことですが、私は史上最高とも言えるプログラミング言語と出会いました。それは私がGo言語を学んでいる最中のことでした。Goは学習していて楽しい言語で、Java出身の私は特にひとつの点を素晴らしいと評価しました。それは、シングルバイナリをコンパイルできるし、それをデプロイしたり実行するのも早くて簡単だという点です。正直言って、Goでプログラムを書いて初めて、C言語のスタティックバイナリをどれほど気に入っていたか気付いたのです。クラスパスはないし、デフォルトのメモリ設定をいじることもなく、デフォルトのガベ
Servo Nightly Builds Available 2016-06-30 Try out the new Servo nightly builds Nightly builds of the Servo web rendering engine are now available! To make the Servo engine easy to interact with, we are bundling an HTML-based browser UI. While our engine is not yet fully web compatible, we want to give a larger audience the chance to start experimenting with and contributing to Servo. We have creat
Reader Note: This article aims to provide some technical insight into the paradigm shifts I’ve been exposed to while researching and learning about the Rust programming language when it comes to concurrency. After spending 3.5 years well-vested in the Go programming language, this is my attempt to share these insights and I encourage you; the reader, to also explore these new insights that Rust pr
「Rust 入門してる #1」 に続き、ぼちぼちと Rust を学んでます。 今日は所有権システムと可変性についてのメモです。 4 月 14 日に Rust 1.8 がリリースされたので、バージョン 1.8 のドキュメントを読んでます。 *1 所有権システムについては下記の 3 ページを読みました。 Ownership References and Borrowing Lifetimes 可変性については次のページ。 Mutability 基本的にはそんなに難しいことは書かれてないですが、後で説明される内容が出てきたり説明があまりうまくなかったりで理解が難しい感じがしますね。 まあざっくりと理解して読み進めていけば良さそうです。 所有権システム (Ownership system) Rust の最も独特で感動的な機能であり、Rust 開発者はこれに精通すべきとのこと。 メモリ安全がこの機能
Introducing Pencil: A Microframework Inspired By Flask For Rust extern crate pencil; use pencil::{Pencil, Request, Response, PencilResult}; fn hello(_: &mut Request) -> PencilResult { Ok(Response::from("Hello World!")) } fn main() { let mut app = Pencil::new("/web/hello"); app.get("/", "hello", hello); app.run("127.0.0.1:5000"); } fn user(r: &mut Request) -> PencilResult { let user_id = r.view_arg
A very short exposé on the Elixir and Rust programming languages
Today, we are happy to announce the release of Rust 1.0.0.alpha.2! Rust is a systems programming language pursuing the trifecta: safe, fast, and concurrent. In accordance with our status report last week, this is a second alpha release, rather than a first beta release. The beta release will be six weeks from today, with the final coming six weeks after that. We’ve managed to land almost all of th
I'm pleased to announce that Yehuda Katz and Steve Klabnik are joining the Rust core team. Both of them are not only active and engaged members of the Rust community, but they also bring a variety of skills and experience with them. Yehuda Katz will be known to many in the Rust community for his work on the initial design and implementation of the Cargo project. He is also a co-founder of Tilde, w
https://www.youtube.com/watch?v=ySW6Yk_DerY Rustについては「Rustのあれこれ」で少し触れましたが、Yehuda Katzが、Skylightの一連のブログとGoGaRuCo2014の講演で、「ハイレベル言語のプログラマーがシステムレベルの言語を学ぶチャンス」という観点で紹介しています。 主なポイントとしては、 プログラミング言語の特性は変わることがないとか、プログラミング言語のパフォーマンスと生産性は常にトレードオフであるという考え方は、JavaScriptにおいて、生産性が少し改善されつつ同時にパフォーマンスが大きく向上してきたという事実から、必ずしも正しくはない。 Rustは、セグメンテーション違反が起きないという意味での安全性と、どこにメモリを置くか直接コントロールできる仕様を両方兼ね備える。 Rustを学ぶということは、ハイレベル言
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く