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はじめに この記事は先日Flying Tokyo #19に参加した際にCinderに触発されたopenFrameworksを使っている大学生の書いた記事です。 すごいよCinder!! Flying Tokyo #19について 詳細(sensorsの記事) 詳細(CBCNETの記事) Cinderについて Cinderとは、画像、音声、動画等を簡単に処理&可視化できる、主にビジュアルデザイン向けの強力なC++ライブラリであり、The Barbarian GroupのAndrew Bell氏が中心となってオープンソースとして開発が進められています。 同様の思想を持つProcessingやopenFrameworksによく似ており、C++で簡単に記述できるうえ、Windows、MacOSX、iOS(iPhone/iPad)といった複数のプラットフォームをカバーしています。 https://re
AntiVJのアーティストでもあり、世界的に活躍するクリエイティブ・コーダーのSimon Geilfus氏によるCinderを使ったハンズオン・ワークショップがライゾマティクス・リサーチ主催のワークショップ「Flying Tokyo #19」として2016年5月15日(日)、16日(月)の二日間にわたり開催されるとのこと。 Cinderとい言えば数年前カンヌ広告祭で「イノベーション・ライオンズ」を受賞して一瞬ザワついた思い出がありますが、openFrameworksらと同様に長所短所はありながらも各方面で使われているようですね。 Cinderの紹介ビデオはこちら(エンベッド出来なかった)。 なかなかハイエンドな方向けのようですが気合の入ってる人は是非!まだ間に合うようですよ。※応募締め切り:2016年5月12日 23:59まで(「女性・学生のためのスカラシップ制度」ということで女性、学生の
First wave of Cinder built applications are starting to appear and boy are they wonderful. Posted on the Cinder forums are dynamic mesh experiments by Marcin Ignac, a Copenhagen based designer and programmer. Part of the Shiftcontrol collective, Marcin has been playing with Cinder mesh deforming as well as coding his own GUI based on the ControlP5 library for Processing. For triangulation he used
In the last few years we have seen a number of projects that utilise delaunay triangulation to translate photographs into their geometric representations. Jonathan Puckey's Delaunay Raster was the first to utilise this combination of delaunay triangulation with manually placed points and color averaging. Jonathan's images, most of us have seen already, have inspired a wave of projects. Sorry, thi
こんばんは。ムーチョです。 職場のうまい棒がものすごい勢いで減ってます。 さて今回はCinderです。 一緒に入ってるサンプル+チュートリアルが充実してるので、 それをいじりつつ作っていくのがいいと思いますが、というか リファレンスがシンプルすぎてどう書いていいかわからないので、 サンプル+チュートリアルを見るしかないのですが、 サンプル一覧でわかりやすいのが見つからなかったので、 社内で作ってみました。(協力:kaminaly) サンプル名 ArcballDemo AudioAnalysisSample AudioGenerative AudioGenerativeAdvanced AudioInputSample AudioPlayback basicApp BasicParticles bezierPath bspline Buddhabrot CairoBasic CaptureA
Download Cinder is available under the BSD License for macOS and Windows. The latest version is 0.9.2 Cinder for macOS Visual C++ 2015 All Cinder Versions Github To keep up-to-date with Cinder’s development, consider working from the github repository directly. This guide walks you through getting setup with Cinder and Github. Cinder on GitHub Sponsors Cinder is developed by the generous contribut
先日、4時前に空が明るくなっててびっくりしました。 夏がまたやって来ますね。マサラ・ムーチョことムーチョです。こんばんは。 さてさて、Flash界では流行ともいえるドロネー図を Cinder+OpenCVで逆輸入してみました。 つたないソースですが、ソースコードも公開します。 座標群をドロネー三角形分割化し、出力するわけですが、 出力で必要なのは線だとつながる2点、面だと3点が必要になります。 今回は線の出力です。 おおおつながってるよ! 今回座標の数は2000。60fpsでもギュンギュン。 OpenCVでドロネー図を作る際、以下のような流れになります。 1.空のドロネー空間を作成 2.座標をドロネー空間に追加 3.線の座標を取得 4.描画 以下抜粋ソースです。 // 座標群 for(int i = 0; i < points.size(); i++){ float posx = Rand
By Stephen Schieberl and Joshua Noble We've heard it plenty of times when people are talking about working with the Kinect: "we'll just get the point cloud and turn it a mesh". You may have even thought that yourself at some point, "this is going to be easy" Well, it's actually fairly difficult to do and especially difficult to do quickly, because a mesh is a complex object to create and update in
Cinder is a new C++ frameworks created by The Barbarian Group for programming graphics, audio, video, networking, image processing and computational geometry. Cinder is cross-platform, and in general the exact same code works under Mac OS X, Windows and a growing list of other platforms — most recently the iPhone and iPad. Cinder will be made publicly available later this week and we have been giv
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