■圧力もうまく使うなら 日本のある大学に通う3年生の学生は、ブラジルの軍事政権期について学ぶうちに、軍事政権にも見習うべき点があると考えるようになったという。「軍事政権というと、軍部が市民に圧力をかけるイメージだったけど、ブラジルの場合は逆に、それによって平和と安全がもたらされたといわれています。圧力もうまく使えば、治安の安定につなげられるのではないかと考えました」 ブラジルでは軍事クーデターが起きた1964年以降、軍部が政治の中枢を握った。しかし、70年代前半までに「ブラジルの奇跡」と呼ばれる高度経済成長を実現。軍部が反対勢力を抑え込んで資源開発など重要な国家主導型プログラムを推進し、治安を安定させたことで海外企業の進出や融資を呼び込めたとされる。軍部が民間からテクノクラート(高度な専門知識と政策能力を持つ技術官僚)を重用したことも大きいといわれる。 【もっと知りたい】 「独裁」という新
グーグルの試験的インキュベーターが、政治活動に対し無料のサイバーセキュリティ保護を提供する予定だ。 希望者はプロジェクト・シールド(Project Shield)に申し込む。プロジェクト・シールドは、グーグルの親会社アルファベット(Alphabet)傘下のインキュベーターであるジグソー(Jigsaw)が開発したプログラムだ。 プロジェクト・シールドは、偽のトラフィックでWebサイトに過剰な負荷をかける分散型サービス拒否攻撃(DDoS)からWebサイトを保護する。トラフィックに悪意があるか無いかを迅速に精査し、疑わしいトラフィックをすべて拒絶する仕組みだ。すでに2年以上、ジグソーはこのサービスを、ジャーナリストや小規模な出版社、人権団体に提供している。現在、 約700のWebサイトの保護にサービスが利用されている。 プロジェクト・シールドにより、選挙に対する干渉が軽減され、すべての候補者情報
The polls missed Donald Trump’s election. Individual polls missed, at the state level and nationally (though national polls weren’t far off). So did aggregated polls. So did poll-based forecasts such as ours. And so did exit polls. The miss wasn’t unprecedented or even, these days, all that unusual. Polls have missed recent elections in the U.S. and abroad by margins at least as big. Every poll, a
Daniel Shea for TIME"The cave" at President Obama's campaign headquarters in Chicago In late spring, the backroom number crunchers who powered Barack Obama’s campaign to victory noticed that George Clooney had an almost gravitational tug on West Coast females ages 40 to 49. The women were far and away the single demographic group most likely to hand over cash, for a chance to dine in Hollywood wit
A study of 61 million Facebook users says a 2010 voting message increased real-world turnout by 340,000 votes. Starting in 2008, Facebook started nudging people to vote by posting special reminders that say: “Today is Election Day.” These messages include a button that Facebook members can click to indicate they have voted—information that is in turn shared automatically with their friends. New re
For generations, politicians have used the phrase “My friends.” Even Abe Lincoln would often refer to his listeners that way. Today, in the age of Facebook, that familiarity obviously takes on a whole new set of references. We are in the world of friends, of friends of friends, of one-and-two-degree connections. We are also in the midst of what the most intensely fought digital campaign in hist
Induction cooking has the potential to liberate us to rethink the kitchen, but new designs have been slow to arrive.
Twitterは関心が高まっている2012年の米大統領選挙というチャンスを生かし、政治家を対象とした広告を掲載する準備を進めていることを、米国時間9月21日に公開されたPOLITICOとのインタビューの中で明らかにした。同社はその後、米CNETに対してもこれを認めた。 Twitterでグローバル収益担当プレジデントを務めるAdam Bain氏はPOLITICOに対し、同社としては初めて、21日から政治家や政治団体が「タイムラインと検索に」広告を掲載して、Twitterユーザー向けにメッセージを発信できるようにする予定だと述べた。Bain氏は、5つの陣営から既に広告掲載の申し込みがあったことを明らかにしたが、具体的な名前を挙げるのは避けた。ただし、Twitterは米CNETの取材に対し、共和党で大統領候補指名を争うMitt Romney氏が、このサービスを利用した広告掲載を予定している候補者
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