Fashion++: Minimal Edits for Outfit ImprovementInternational Conference on Computer Vision (ICCV) Given an outfit, what small changes would most improve its fashionability? This question presents an intriguing new vision challenge. We introduce Fashion++, an approach that proposes minimal adjustments to a full-body clothing outfit that will have maximal impact on its fashionability. Our model cons
テキスタイルは、ファッションから住環境に到るまで私たちの生活に欠かせないものです。近年では様々な機能が統合されたスマートテキスタイルの技術も盛んに開発され、さらなる利活用に向けた取り組みが盛んに行われています。 株式会社ZOZO NEXTは2020年より東京大学筧康明研究室、株式会社細尾と共に、西陣織の伝統工芸技法に先端テクノロジーを組み合わせることで、機能と美しさを両立する新たなテキスタイルの開発を行ってきました。 「環境情報を表現する織物」、「環境そのものが織り込まれた織物」を指す、Ambient Weavingのコンセプトを提案し、周囲の環境情報と織物を媒介する様々な機能と美を両立させた体験の拡張を試みました。 織物を環境とのインタフェースとしてのアンビエントメディアと見立て、環境変化に呼応するように変化する布の表現や、環境に働きかけるように変化を生む布のありかたをプロトタイプを通じ
中村拓磨(ZOZO Research) はじめにKDDやICCVといった名だたる国際会議において,ファッション関連技術を扱うワークショップが開催されるようになりました.ここ数年でファッションに対する認識技術への関心は大きくなっていることが伺えます. ファッションというドメインは,研究対象としては敬遠されてきたかと思います.多様性や主観を多分に含むことは原因のひとつですが,最近は状況が変わりつつあります.深層学習ブーム以降の他のドメインと同様,認識技術の高度化・データセットの充実・産業界の需要の増加などの要因で研究事例の数も増加傾向にあります. 環境の変化もさることながら,ファッションという現象自体も実に多様な研究テーマを内包しています.例えば,以下のように分解してみました. – 視覚的な印象やデザイン: 画像認識– 特定の衣服の流行・トレンド: 時系列解析– 衣服のコーディネート: 組合せ
Artificial IntelligenceBuilding AI with a helpful eye for fashion A new Facebook AI research project can make outfits more fashionable by suggesting subtle style changes that will have a big impact. The system, called Fashion++, might recommend tucking in a shirt, ditching an accessory, or swapping a skirt for jeans — all easy adjustments that wouldn’t force you to drop big bucks on a new purchase
What the research is: An AI system that proposes easy changes to a person’s outfit to make it more fashionable. Our Fashion++ system uses a deep image-generation neural network to recognize garments and offer suggestions on what to remove, add, or swap. It can also recommend ways to adjust a piece of clothing, such as tucking in a shirt or rolling up the sleeves. Whereas previous work in this area
Powered by AI: Advancing product understanding and building new shopping experiences Today we’re announcing: We’ve built and deployed GrokNet, a universal computer vision system designed for shopping. It can identify fine-grained product attributes across billions of photos — in different categories, such as fashion, auto, and home decor. GrokNet is powering new Marketplace features for buyers and
ZOZOグループの、ファッションを数値化し科学的に証明するプロジェクトチーム「ZOZO研究所(ZOZO RESEARCH)」は、同志社大学 桂井麻里衣助教の研究グループと、当グループが運営するファッションコーディネートアプリ「WEAR」のビッグデータを活用した、ファッションアイテム・コーディネートレコメンドエンジンの共同研究を開始することに合意しました。 【レコメンドエンジンの研究】 レコメンドエンジンに関する研究は近年盛んに行われていますが、この研究では「着用時のシルエット」という、これまで考慮されてこなかった部分に焦点を当てます。ファッションは、オーバーサイズ・ジャスト・タイトなどの「着用時のシルエット」によって、大きく印象が変化します。「着用時のシルエット」と人に与える印象の関係を研究し、ユーザーの好みをより正確に把握することができれば、精度の高いレコメンドエンジンの開発へつなげるこ
スタートトゥデイグループの、ファッションを数値化し科学的に証明するプロジェクトチーム「スタートトゥデイ研究所(START TODAY RESEARCH)」は、国立大学法人 九州工業大学(以下、九州工業大学)との共同研究を開始することに合意しました。 スタートトゥデイ研究所では、「ファッションを数値化する」というミッションのもと、「服作り」の研究、「似合う」の研究、「サイズ」の研究を進めています。 今年7月には、東京に次ぐ2つ目の拠点として「スタートトゥデイ研究所 福岡」を開設しました。福岡拠点では、機械学習系の博士号保持者3名を筆頭に、福岡県内外から優秀な研究開発者を集め、特に「似合う」の研究開発を進めています。スタートトゥデイグループが保有するファッションに関する膨大なデータを分析、理解し活用することで、その背後にある法則や理論・モデルを明らかにしてまいります。 九州工業大学は、工学に関
The retail giant is taking a characteristically algorithmic approach to fashion. Amazon isn’t synonymous with high fashion yet, but the company may be poised to lead the way when it comes to replacing stylists and designers with ever-so-chic AI algorithms. Researchers at the e-commerce juggernaut are currently working on several machine-learning systems that could help provide an edge when it come
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