Generate documentation from source code Doxygen is the de facto standard tool for generating documentation from annotated C++ sources, but it also supports other popular programming languages such as C, Objective-C, C#, PHP, Java, Python, IDL (Corba, Microsoft, and UNO/OpenOffice flavors), Fortran, VHDL, Tcl, and to some extent D. Doxygen can help you in three ways: It can generate an on-line docu
Version 1.84 is now available! Read about the new features and fixes from October. C/C++ for Visual Studio Code C/C++ support for Visual Studio Code is provided by a Microsoft C/C++ extension to enable cross-platform C and C++ development on Windows, Linux, and macOS. When you create a *.cpp file, the extension adds features such as syntax highlighting (colorization), smart completions and hovers
C++ Books Books are very personal and subjective possessions. And programming books are no exception. But regardless of their style, focus, or pace, good C++ programming books take the reader on a compelling journey, opening eyes to the capabilities of the language, and showing how it can be used to build just about anything. I have carefully selected C++ books which all share the virtue of being
The Eclipse CDT™ Project provides a fully functional C and C++ Integrated Development Environment based on the Eclipse platform. Features include: support for project creation and managed build for various toolchains, standard make build, source navigation, various source knowledge tools, such as type hierarchy, call graph, include browser, macro definition browser, code editor with syntax highlig
Packages Cppcheck can also be installed from various package managers; however, you might get an outdated version then. Debian: sudo apt-get install cppcheck Fedora: sudo yum install cppcheck Mac: brew install cppcheck Features Unique code analysis that detect various kinds of bugs in your code. Both command line interface and graphical user interface are available. Cppcheck has a strong focus on
C++ has changed a lot in recent years. The last two revisions, C++11 and C++14, introduce so many new features that, in the words of Bjarne Stroustrup, “It feels like a new language.” It’s true. Modern C++ lends itself to a whole new style of programming – and I couldn’t help noticing it has more of a Python flavor. Ranged-based for loops, type deduction, vector and map initializers, lambda expres
With the new C++11 Standard, C++ faces the first time challenges of multicore architectures. The 2011 published standard defines how a C++ program has to behave in the presence of multiple threads. The C++11 multithreading capabilities are composed of two components. This is, on the one hand, the defined memory model, which is on the other hand, the standardized threading interface. A well-defined
概要 Linuxのパフォーマンス解析ツールであるperfの使いかたの紹介 背景 個人的にperfよくできてると思うので紹介したいというのと、 パフォーマンスカウンタの読み方ってあんまり知られてないみたいなので、 それの解説を書きたい。 構成 perf について説明したあと、パフォーマンスカウンタの読みかた、見かた、を説明する。 perfとは何か Linuxに付いてくるプロファイラ。 man perf によると、 NAME ---- perf - Performance analysis tools for Linux と、書いてある。名前がひどいのでなんとかしてほしい。 perf の特徴 個人的には、手軽に使えるのが素晴らしいと思う。 2.6.31以降カーネルに標準で付いてる。(Ubuntuだとlinux-tools-common(TODO:あとで確認)で入るはず) 特殊な設定が必要無く、
var runtil = /Until$/, rparentsprev = /^(?:parents|prev(?:Until|All))/, isSimple = /^.[^:#\[\.,]*$/, POS = jQuery.expr.match.globalPOS, // methods guaranteed to produce a unique set when starting from a unique set guaranteedUnique = { children: true, contents: true, next: true, prev: true }; jQuery.fn.extend({ find: function( selector ) { var i, l, length, n, r, ret, self = this; if ( typeof selec
ゲームAIプログラミングの名著“Programming Game AI by Example”の邦訳。プレイヤーのスキルが向上し、より面白くてワクワクするようなゲームが好まれるという市場の変化に伴い、ゲームの開発現場ではAI(人工知能)技術を使ったインテリジェントエージェントやボットの開発が注目されるようになりました。本書では、AI技術を使ったインテリジェントエージェントの構築を、実例(動くサンプル)を多用しながらステップバイステップで丁寧かつ分かりやすく解説します。 原書(英語版)のWebページ ●原書:Programming Game AI by Example ●バグフィックス ●正誤表 訳者まえがき 推薦の言葉 本書に寄せて まえがき 1章 数学と物理入門 1.1 数 学 1.1.1 直交座標 1.1.2 関数と方程式 1.1.3 三角法 1.1.4 ベクトル 1.1.5 ローカル
TOPICS Programming , Game 発行年月日 2005年01月 PRINT LENGTH 392 ISBN 4-87311-216-8 原書 AI for Game Developers FORMAT 近年の3Dグラフィック技術の進化により、ビジュアル面におけるゲームのリアリティは大きく進歩しました。ゲームのリアリティを向上させる次のステップは、ゲームに人工知能(AI)を導入することです。本書は、ゲームプログラミングにはじめて取り組むプログラマと、AI技術を理解する必要のあるゲームプログラマの両方を対象に、(従来の)決定論的なAI技術と、(新しい)非決定論的なAI技術を紹介します。本書で解説するのは、「追跡と逃避」「パターンムーブメント」「フロッキング」「ポテンシャル関数に基づくムーブメント」「基本的な経路探索とウェイポイント」「A*アルゴリズムによる経路探索」「AIのス
texturetool 独特のオプションを中心に、以下でその機能を詳しくご説明します。 圧縮率の選択 PVRTC 形式では、圧縮率は 1/8 か 1/16 に固定されており、 PNG や JPEG のように画像によって圧縮率が変化することはありません。これは主にハードウェアによる展開とランダムアクセスの効率を優先した結果でしょう。 どちらの圧縮率を使用するかはオプションで指定でき、 --bits-per-pixel-4 なら 1/8 、 --bits-per-pixel-2 なら 1/16 になります。指定がない場合はデフォルトで 1/8 が採用されます。とうぜん 1/8 の方が画質は良いので、画質とサイズのどちらを優先するかで選択してください。 圧縮誤差の処理方式の選択 圧縮率と同様に、圧縮誤差の処理方式も 2 種類から選べます。 RGB の各チャンネルに誤差を均等に分散する --cha
JXTA (Juxtapose) was an open-source peer-to-peer protocol specification begun by Sun Microsystems in 2001.[1] The JXTA protocols were defined as a set of XML messages which allow any device connected to a network to exchange messages and collaborate independently of the underlying network topology. As JXTA was based upon a set of open XML protocols, it could be implemented in any modern computer l
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