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The InfoQ Trends Reports 2023 eMag The InfoQ trends reports provide a snapshot of emerging software technology and ideas. We create the reports and accompanying graphs to aid software engineers and architects in evaluating what trends may help them design and build better software. Our editorial teams also use them to help focus our content on innovator and early adopter trends.
概要 (書きかけ) 「非同期処理」の話とからめて、 GUI アプリケーション開発と非同期処理の話。 GUI とディスパッチャー (書きかけ、清書時は別ページにするかも) 0.5秒固まったら「使いにくい」、3秒固まったら「バグだ」、10秒固まったら「パソコンが壊れた」と言われる。 ↑ 大げさかもしれないけど、かなり真実。 ・メッセージ ループ クリックとかキー ダウンのイベントは一度キューにたまってる(メッセージ ポンプ) ループでキューを見ては GUI の処理してるものがある。 WinForms とか WPF では隠ぺいされてるけども、内部的には、 while (GetMessage(ref msg, null, 0, 0)) { TranslateMessage(ref msg); DispatchMessage(ref msg); } DispatchMessage の内部で、最終的に
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