米フェイスブックの上場で一段と注目を集める交流サイト(SNS)。日本ではミクシィが先行したが、かつてのような存在感は薄れ、身売り報道まで飛び出した。いまミクシィはどうなっているのか。創業者である笠原健治社長(36)に直撃した。世界という観点なく反省――サービス開始は2004年2月と同じだったが、利用者数や株式時価総額で、ミクシィはフェイスブックに大きく突き放された。何がいけなかったのか。
Early last month, Mixi CEO Kenji Kasahara came under intense pressure. That was on the day that his company, Japan’s biggest social-networking operator, announced its financial results and forecast for the year: Its profit would fall by 15 percent from the previous year, the first such decline in growth since the company went public. To be sure, the worst recession in decades is hitting hard. Yet,
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く