タグ

関連タグで絞り込む (2)

タグの絞り込みを解除

designに関するtakuya-aのブックマーク (3)

  • 技術選定/アーキテクチャ設計で後悔しないためのガイドライン - Qiita

    はじめに 稿は、ソフトウェア開発を進める際に直面する様々な技術的な意思決定やライブラリ・フレームワーク・XaaS等を選択し正しく活用していくのかについての考え方をサポートすることを目的としています。「すべてにおいてこのようなワークフローを通じて検討すべきである」という主張ではありません。読者の抱える問題領域に応じて、必要な箇所を取捨選択するための1種の考え方を提供するものです。 そもそもアーキテクチャ・技術選定に時間をかけるべきか まず第一に伝えておきたいことは、技術選定やアーキテクチャ設計に常に慎重であるべきではないということです。ソフトウェアの規模やライフサイクルに応じて、そもそも時間をさく必要がないということも多くあります。書き捨てのシェルスクリプトにも読みやすいコードを求めて書くことは非常に重要ですが、だからといって組織だって議論・検討するようなものでもないのです。一方で、5年も

    技術選定/アーキテクチャ設計で後悔しないためのガイドライン - Qiita
  • Writing Good Design Documents | Mercari Engineering

    The first day’s post of Mercari Advent Calendar 2020 is brought to you by Ann Kilzer from the Mercari Web Platform team. As developers, we’re known for writing code, but often, there is a lot of planning and preparation to ensure we write the right code. Design Documents are a helpful tool in this planning. When should I write a design document? Design documents are best for projects of significan

    Writing Good Design Documents | Mercari Engineering
  • ArticleS.UncleBob.PrinciplesOfOod

    What is object oriented design? What is it all about? What are it's benefits? What are it's costs? It may seem silly to ask these questions in a day and age when virtually every software developer is using an object oriented language of some kind. Yet the question is important because, it seems to me, that most of us use those languages without knowing why, and without knowing how to get the the m

    takuya-a
    takuya-a 2018/06/21
    “The Principles of OOD”
  • 1