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Mozillaのゲームに対する本気度を担当者が語る。WebGLが拓くゲームプラットフォームとしてのWebブラウザの姿 ライター:米田 聡 2014年9月2日から4日までパシフィコ横浜で開催されていた日本最大のゲーム開発者会議「CEDEC 2014」では,米Mozilla Foundation(以下,Mozilla)からブラウザのゲームプラットフォーム化を推進している担当者が来日して「Games on the modern Web」(モダンWebにおけるゲーム事情)と題するセッションを行った。4GamerではGame Developers Conference 2013(以下,GDC2013)の際にMozillaの試みをレポートしているが,今回のCEDEC 2014のセッションはその後の進捗報告という感じの内容で,ブラウザのゲームプラットフォーム化が現実になっていることをMozillaの担当
You've been looking for a more sophisticated templating engine for JavaScript. Here it is. Rich Powerful language with block inheritance, autoescaping, macros, asynchronous control, and more. Heavily inspired by jinja2 Fast & Lean High-performant. Small 8K gzipped runtime with precompiled templates in the browser Extensible Crazy extensible with custom filters and extensions Everywhere Available i
I recently finished a project to improve how SpiderMonkey implements variable access so I thought this would be a good time to explain how it all works now. Taking a note from mraleph’s post (and SICP), I’ll illustrate the implementation using JavaScript as the implementation language. That is, I’ll translate JavaScript using full-featured variable access into JavaScript that doesn’t, rather like
We want to make Firefox load pages as fast as possible, to make sure that you can get all the goods from the loaded pages available as soon as possible on your screen. The JavaScript Startup Bytecode Cache (JSBC) is an optimization made to improve the time to fully load a page. As with many optimizations, this is a trade-off between speed and memory. In exchange for faster page-load, we store extr
The Mozilla project has gone through a number of different JS bindings for the DOM in Mozilla. This post is basically a trip down memory lane, walking through how JS running in the SpiderMonkey JavaScript engine in Mozilla has communicated with the C++ DOM throughout the years. But before I get into that, let’s clarify what DOM bindings are. DOM bindings are the pieces of code that sit in between
Mozilla, politics, economics, law, backpacking, cycling, and other random desiderata ECMAScript object literals ECMAScript, the standard underlying the JavaScript language, can represent simple objects and arrays using literals. var arr = [1, 2, 3]; var obj = { property: "ohai" }; But it can’t represent all objects and arrays. Cyclic and non-tree objects ECMAScript literals can’t represent circula
JavaScript のリファレンスマニュアルといえば MDN(Mozilla Developers Network) が有名ですが、MDN の資料は探索がめんどくさいし、表示が遅いということで使い勝手がわるいという問題がありました。 そこで、jQuery のリファレンスマニュアルサイトとして有名な jqapi.com とおなじよような使い勝手のサイトがあったらいいのになーとおもいました。 なので、つくりました。 サイト自体はすべて static なデータで構成されているので、github からデータを取得すれば、イントラや自分のマシン内で閲覧することも可能となっています。 なお IE での動作確認はしていないので、うまくうごかない場合は pull-req してください。
Presentation given at #mozcamp 2011 in Berlin about PDF.JSRead less
localmdc Mozilla Developer Center の永久保存版です。 日本語訳のないページは、英語のページで代用しています。 トップページ サイトマップ 索引 htmls.zip(1.7GB) Windowsヘルプ形式(chm) ローカルで閲覧でき、キーワード検索、テキスト検索ができます。 localmdc.chm(1.7GB) ソースコード mdc_source.zip(1.7GB)wgetで保存したMDCのページ群 謝辞 まずは、Mozilla Developer Network 様に感謝します。 MDN の Doc Center は、質の高い開発者向け文書を大量に公開していて、Web開発者にとって、なくてはならないサイトです。 次に、Gauche - A Scheme Interpreter 開発者の Shiro Kawai 様に感謝します。MDCの膨大な文書を変換
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