「PWA Night vol.4 ~PWAのミライや活用方法をみんなで考えよう~」にて登壇した発表資料です。 https://pwanight.connpass.com/event/128434
Flutter transforms the development process. Build, test, and deploy beautiful mobile, web, desktop, and embedded experiences from a single codebase. Get started Flutter is an open source framework by Google for building beautiful, natively compiled, multi-platform applications from a single codebase. Fast Productive Flexible Fast Flutter code compiles to ARM or Intel machine code as well as JavaSc
Get started at https://flutter.io today. Flutter is Google’s mobile UI framework for crafting high-quality native interfaces on iOS and Android in record time. Flutter works with existing code, is used by developers and organizations around the world, and is free and open source. This video is also subtitled in Chinese, Indonesian, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, and Spanish. Subscribe t
本記事は「HTML5ハイブリッドアプリ開発を支えるOSS『Cordova』シリーズ」の続編です。前回に引き続き、2014年6月10日に開催された「第1回Apache Cordovaスーパー勉強会」にて、アシアル株式会社の田中正裕氏が行なった講演のダイジェストをお届けします。 まだまだ進化を止めないApache Cordova ハイブリッドアプリも日々進化しています。3年前はPhoneGapもようやく1.0という状況でしたが、それも今ではCordova3.5ということで、ここに来るまで相当な進化があったんです。 3年前に、僕が初めてPhoneGapを触った時、iOSも4.2で、CSSもまったく充実していませんでした。Androidも当時は2.2だったのですが、あれからAndroid自体のパフォーマンスが改善されてきました。 Cordovaもプロジェクトが大きくなって、やれることも増えてきまし
Swiper is the free and ultra lightweight mobile touch slider with hardware accelerated transitions (where supported) and amazing native behavior. It is intended to use in mobile websites, mobile web apps, and mobile native apps. Designed mostly for iOS, but also works great on Android, Windows Phone 8 and modern Desktop browsers.
「Swip」はiPhoneなどでスワイプを行うとページを切り替える様な処理が簡単に実装出来るライブラリです。 公式サイト ライブラリのダウンロード先(GitHub) 使い方 主な記述は以下の様になります。ここがスワイプ可能な部分になります。 <div id='slider'> <ul> <li style='display:block'><div>1</div></li> <li style='display:none'><div>2</div></li> <li style='display:none'><div>3</div></li> <li style='display:none'><div>4</div></li> <li style='display:none'><div>5</div></li> </ul> </div> ライブラリはCSSとJSファイルで出来ています。 CS
Multi-touch web development Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. Introduction Mobile devices such as smartphones and tablets usually have a capacitive touch-sensitive screen to capture interactions made with the user's fingers. As the mobile web evolves to enable increasingly sophisticated applications, web developers need a way to handle these eve
知り合いのデザイナーさんから「iOS&Androidアプリをデザインする時に何か知っておくべき事ってありますか?」と質問を受けたので、思い浮かんだ事をずらっと書いてみました。他にも何かありましたらコメントお願いします!ツッコミも歓迎(´ロ`) モバイルアプリデザインの原則とiOS 量が少し多いが、公式のiOSヒューマンインターフェイス ガイドラインは必読。(※ダウンロードに時間かかるので注意) iOSだけに限らず、モバイルアプリのデザインをするにあたって重要な事がまとまっている。 載っていること ヒューマンインターフェイスの原則 アプリケーション設計戦略 iOSテクノロジーの使用に関するガイドライン 標準で用意されている各UI要素(タブやツールバー等)の使い方 マルチスクリーン対応 どのような違いがあるのかを把握する 画面密度(ppi)や画面サイズなど 参考:iPhone, iPod to
Please ensure you understand and agree with our data protection policy before using this site. FluidUI.com (Fluid UI) uses cookies and saves data on our servers in order to provide the Fluid UI service. This data is gathered in order to provide the relevant functionality for your account. The purpose of this article is to inform you what information we store, when we request it and why we need it.
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く