I’m a big fan of determinism. It’s part of why I love Kotlin as a programming language. I like pushing problems to the compiler. I like using types for expressiveness and safety. And I really like sealed classes for representing state. One of the tools in Kotlin that allows us to achieve greater determinism is the language’s when expression. Most programmers working in Kotlin are pretty familiar w
本日、当社はKotlinConfにて新製品であるSpaceを発表し、早期アクセス(EAP)プログラムを開始しました。 Spaceとは? Spaceは、チームと組織が効果的かつ効率よく共同作業を行うために必要なツールを提供する統合チーム環境です。 Gitベースのバージョン管理、コードレビュー、Kotlinスクリプトベースの自動化(CI/CD)、パッケージレジストリ、計画ツール、課題トラッカー、チャット、ブログ、ミーティング、チームディレクトリなどを備えています。 Spaceは、JetBrainsでの私たち自身のニーズから生まれました。 当社は開発者3名のチームから1200名以上の企業に成長し、在籍者の60%が技術者です。 当社はこの成長に伴い、現在のような独立したツールの使い方は往々にしてサイロ化を招き、伝達の不備、低効率な共同作業、情報の損失の原因となっていることを発見しました。 Spac
Javaの話ね。バージョンは8以降の実質的final(effectively final)があるものとします。7以前は匿名クラス(この呼び方は 匿名クラスとかローカルクラスとか参照)でローカル変数を使うにはfinalが必要なので文脈変わります。 前提の整理 final は色々なところにつけられます。 例えばこんな感じ。 final class FooClass { final Object barField = new Object(); final void bazMethod(final Object quxParameter) { final Object corgeLocalVariable; } } このエントリで対象にするのは変数。フィールド barField 、パラメータ quxParameter、ローカル変数 corgeLocalVariable です。 以下を前提にします
Guide to UI programming with coroutines This guide assumes familiarity with basic coroutine concepts that are covered in Guide to kotlinx.coroutines and gives specific examples on how to use coroutines in UI applications. All UI application libraries have one thing in common. They have the single main thread where all state of the UI is confined, and all updates to the UI has to happen in this par
A Pixel 3 was the device used to test it. All images are visible at the same time, so these are requested almost at the same time and therefore, will be loaded almost in parallel. Two kinds of tests have been done: The time it takes to load every single image. In order to have more accurate data, images are being downloaded ten times, so the average will be taken into account.The time it takes to
.app 1 .dev 1 #11WeeksOfAndroid 13 #11WeeksOfAndroid Android TV 1 #Android11 3 #DevFest16 1 #DevFest17 1 #DevFest18 1 #DevFest19 1 #DevFest20 1 #DevFest21 1 #DevFest22 1 #hack4jp 3 11 weeks of Android 2 A MESSAGE FROM OUR CEO 1 A/B Testing 1 A4A 4 Accelerator 6 Accessibility 1 accuracy 1 Actions on Google 16 Activation Atlas 1 address validation API 1 Addy Osmani 1 ADK 2 AdMob 32 Ads 71 Ads API 10
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