Rustが再評価される:エコシステムの現状と落とし穴 In this article, we share findings and insights about the Rust community and ecosystem and elaborate on the peculiarities and pitfalls of starting new projects with Rust or migrating to Rust from othe...
As we announced at Google I/O, today we are releasing version 3.1 of the Android platform. Android 3.1 is an incremental release that builds on the tablet-optimized UI and features introduced in Android 3.0. It adds several new features for users and developers, including: Open Accessory API. This new API provides a way for Android applications to integrate and interact with a wide range of access
+1 ボタン 2 AMP 11 API 3 App Indexing 8 CAPTCHA 1 Chrome 2 First Click Free 1 Google アシスタント 1 Google ニュース 1 Google プレイス 2 Javascript 1 Lighthouse 4 Merchant Center 8 NoHacked 4 PageSpeed Insights 1 reCAPTCHA v3 1 Search Console 101 speed 1 イベント 25 ウェブマスターガイドライン 57 ウェブマスタークイズ 2 ウェブマスターツール 83 ウェブマスターフォーラム 10 オートコンプリート 1 お知らせ 69 クロールとインデックス 75 サイトクリニック 4 サイトマップ 15 しごと検索 1 スマートフォン 11 セーフブラウジング 5 セキュリティ 1
API level11のClipboardManagerから、ClipboardManagerにPrimaryClipChangedListenerを付与することができるようになりました。 このリスナーはクリップボード内のデータが変更された場合にイベントが発生するイベントを検知するリスナーです。 (現在OnPrimaryClipChangedListenerは公式ドキュメントに詳細が載っていないため、独自の調査と見解で本記事を書いています。今後、公式ドキュメントに詳細が追加され、私の見解と違う内容が記載された場合には修正致します。) 詳細は以下から。 PrimaryClipChangedListenerを付与する PrimaryClipChangedListenerを実装する為には、addPrimaryClipChangedListenerメソッドでClipboardManagerにPri
Android Developers Blog: Fragments For All 公式blogで発表があったとおり、Honeycomb以前のバージョンでもFragmentを使えるようにするライブラリが提供されたので試しに触ってみた。 以下、とりあえず動いたという程度でHoneycombでのFragmentについては勉強不足なので変な実装のところもあるかも…。 インストール SDK Managerに"Android Compatibility Package"というのが追加になっているので、それにチェックを入れてインストール。 開発プロジェクトへの適用 ANDROID_SDK/extras/android/compatibility/v4の下にandroid-support-v4.jarがあるので、これをEclipseの開発プロジェクトに適用する。 開発プロジェクトにlibsディレクトリ
[This post is by Xavier Ducrohet, Android SDK Tech Lead. — Tim Bray] A few weeks ago, Dianne Hackborn wrote about the new Fragments API, a mechanism that makes it easier for applications to scale across a variety of screen sizes. However, as Dianne noted, this new API, which is part of Honeycomb, does not help developers whose applications target earlier versions of Android. Today we’ve released a
「PreferenceFragmentを使って2Paneな設定画面を作成する」「Fragmentを使ってMenuを動的に作成する」にて、Android3.0で追加された、Fragmentについて紹介してきました。 今回も、Fragmentの機能を紹介していきます。 FragmentはActivityなどと同じ様に、ライフサイクルを持ちます。 それらを確認した上で、Button操作による、Fragmentの追加/編集を行っていきましょう。 Fragmentのライフサイクル Fragmentにはライフサイクルがあります。 それは以下の通り。基本的な流れはActivityと同様ですが、UIの生成等に関わるMethodが追加されています。 〜コアライフサイクルMethod〜 1. onAttach(Activity) →Activityに関連付けされた際に一度だけ呼ばれる。 2. onCreate
[This post is by Chet Haase, an Android engineer who specializes in graphics and animation, and who occasionally posts videos and articles on these topics on his CodeDependent blog at graphics-geek.blogspot.com. — Tim Bray] One of the new features ushered in with the Honeycomb release is a new animation system, a set of APIs in a whole new package (android.animation) that makes animating objects a
[This post is by Dianne Hackborn, a Software Engineer who sits very near the exact center of everything Android. — Tim Bray] An important goal for Android 3.0 is to make it easier for developers to write applications that can scale across a variety of screen sizes, beyond the facilities already available in the platform: Since the beginning, Android’s UI framework has been designed around the use
多少意訳も入ってます。 厳密な意味をしりたい方は、ぜひ原文を参照ください。 ----- The Android 3.0 Fragments API ■ Introducing the Fragment Android 3.0 では Fragment と呼ばれる新しいクラスをつかってアプリケーションのインターフェースを調整することができます。Fragment は自身の UI と lifecycle を含んだコンポーネントで、必要な UI や特定のデバイスや画面に応じて、アプリケーション UI の異なるパーツで再利用が可能です。 Fragment を mini-Activity のように思うかもしれませんが、それ自身独立で動くことはできず適切な Activity にホストされなければなりません。事実、Fragment API の導入では Activity の開発者が直面してきた多くの欠点を明ら
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