RICOH THETA Z1のRAWデータとフリーソフトを活用した高品質HDRI作成。データ配布あり。2019年9月18日 RAW撮影ができるRICOH THETA Z1が出た! * この記事におけるHDR・HDRI、はすべてCGライティング、IBL(Image Based Lighting)用のデータ画像としてのHDRを示すものです。 * 2020/05/09>こちらも合わせて御覧ください CGWORLD vol. 262(2020年6月号)第1特集「コスパ最高のHDRI制作術」寄稿 2019年5月発売のRICOH THETA Z1は1.0型センサーになり、RAW撮影機能と絞りが新しく搭載され、簡易HDRI作成の品質をぐっと上げることが可能になりました。 約13万と高級な機種となりますがうまく活用することで高品質なHDRIを手軽に作成することができ、コストパフォーマンスには優れた機材だと
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This post aims to give an introduction to the Qt.py project and how to get set up with it for PySide/PyQt4 and PySide2/PyQt5 development. Contents What is Qt.py How does it work? Installing Qt.py Caveats Contributing Closing comments What is Qt.py? Qt.py is a Minimal Python 2 & 3 shim around all Qt bindings - PySide, PySide2, PyQt4 and PyQt5 – which enables you to write software that dynamically c
2017年3月3日,「Game Developers Conference 2017」最終日に「Shoot for the Sky:The Ambitious HDR Time-lapse Skies of Forza Horizon 3」と題されたセッションが行われた。 最近のゲームでのグラフィックスがフォトリアルになっているのは皆さんご存じのことだろうが,とくに自動車はCGと親和性が高く,スクリーンショットを見て実写と判別するのがだんだん難しくなってきている。とくに近年は自動車以外の部分の画質改善が目覚しい感じだ。 2016年9月に3作めが発売された「Forza Horizon」はForzaシリーズのスピンアウト作品ながら,本編に並ぶくらいの人気を博しているシリーズだ。ストイックにサーキットを走るMotor Sportに対し,世界各地の公道を走るHorizonでは景観も見どころの一つで
Pyblish is a free, open-source (LGPL) framework written in Python that brings test-driven development to visual effects and triple-A game creation, hosted on GitHub. Written by What is it? Pyblish is best described by answering the problems it solves. I’m new and I made this asset, but I don’t know if I got it right.. Analyse the asset and handhold the user through the process of producing content
Your post-production powerhouse Nuke is the powerful node-based compositing tool at the heart of the Nuke family. Whether your focus is on blockbusters, animation or binge-worthy episodic content, Nuke’s flexible and robust toolset empowers teams to create pixel-perfect content every time. Try for free Post-production powerhouse With over 200 nodes and a scalable node graph and image processing en
カラーマネジメントが・・・とかシーンリニアが・・・・とか難しい事を色々言ってますが、これらによるVFX制作現場のメリットを紹介したいと思います。今回は管理する側ではなくアーティスト目線の内容になります。 説明にNukeを使用していますが、どのソフトを使っても考え方は同じなの...
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