The Art of Rendering (updated) Posted by Mike Seymour ON April 10, 2012 Rendering is always an exercise in managing how much computer power you are willing to devote to simulating reality – that cost is expressed in both dollars and time. Once considered a commodity item in the whole CG / VFX world – rendering is now a hot topic. CG supervisor Scott Metzger jokes that one can’t talk about renderer
Hey there! Substance designer and painter (SP) are awesome packages. If you're reading this, you probably agree. And, like me, you are probably also looking for a way to get those PBR textures to render nicely in mental ray (MR). Now I couldn't find any solution online, so instead I went to set out to see how I could reproduce SP rendering in MR. And I wouldn't be writing this if I didn't find som
JS_fisheye A fisheye lens shader for Maya and 3ds Max. Windows 32 and 64, Linux32 and OSX version. JS_panoramic A 360° panoramic lens shader for Maya and 3ds Max. Windows 32 and 64, Linux32 and OSX version. JS_wrapmaterial A wraplight phong shader for Maya and 3ds Max. Windows 32 and 64, Linux32and 64 and OSX version.
Exploring the Puerto Rico Caveverse Project Created By: Robert Moreno (borikuatourspr@gmail.com) Andrew Hazelden (andrew@andrewhazelden.com) Explore the LIDAR Scanning Efforts Let’s enter the Borikuaverse and watch a doc that explores the Las Cabras Cave in Puerto Rico. YouTube Watch a SEPRI caving association-produced documentary created by filmmaker Iván David Nieves. …
今月5月末を持って、約10年お世話になった東映アニメーションを退職する事になりました。 仕事関係だけでなく、作品を好きでいて下さった方々に向けてもご報告をしておくべきと思い、ブログを執筆させてもらいます。 - 理由 退職の理由は一つではありませんが、好きなことを突き詰めるため、先に進もうと思ったのが主な理由です。 東映アニメーションでは様々なタイトルを任せて頂き、映画からテーマパークのアトラクションなど色々な経験をさせて頂きました。 全てやりがいのある仕事でしたが、後半は大人数・大規模タイトルが続きすぎたせいか、メモリーズが終わった後はしばらくそういった規模のものから距離を置きたいなと感じるようになっていました。 私個人としても、規模の大きさやメジャーである事よりも、自分やアーティストの力を最大限生かす事。じっくり丁寧に作品制作に取り組むことに最も喜びを感じるタイプの映像作家です。 もう少
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