ユービーアイソフト,ゲーム開発における新しいクラウドネイティブな技術“Ubisoft Scalar”を発表 ゲーム開発における新しいクラウドネイティブな技術「Ubisoft Scalar」 配信元 ユービーアイソフト 配信日 2022/03/22 <以下,メーカー発表文の内容をそのまま掲載しています> ゲーム開発の在り方を変える、画期的でクラウドネイティブなゲーム開発技術 Ubisoft Scalarを発表! クラウドコンピューティングの力で、前例のない自由度、拡張性、柔軟性を実現 ユービーアイソフト株式会社は、ゲーム開発における新しいクラウドネイティブな技術「Ubisoft Scalar」を発表いたします。「Ubisoft Scalar」は、ユービーアイソフト社のゲームエンジンの自由度、拡張性、柔軟性をクラウドコンピューティングの力で発展させ、ゲーム開発におけるハードウェアによる制限を取
Ubisoft Scalar Promises To Change The Way Developers Make Games Over time, game developers have pushed the boundaries of what’s possible, but no matter what someone can dream, there is always a limit when it comes to computing power on local hardware. As games become more complex, the engines needed to build them do, too. The result is an increasingly complex set of interconnected, moving gears th
In this paper we present a learned alternative to the Motion Matching algorithm which retains the positive properties of Motion Matching but additionally achieves the scalability of neural-network-based generative models. Although neural-network-based generative models for character animation are capable of learning expressive, compact controllers from vast amounts of animation data, methods such
Massgate is the central server for the Massive Entertainment game World in Conflict that manages the online functionality such as keeping track of dedicated game servers, user accounts, clans, ladders etc. The original game was released in 2007, and the official Massgate server was shutdown in 2016. To make it possible to continue to play World in Conflict online the source code of Massgate is now
Sharpmake is a generator for Visual Studio projects and solutions. It is similar to CMake and Premake, but it is designed for speed and scale. Sharpmake has been used at Ubisoft to generate several thousands of .vcxproj, .csproj and .sln files in a matter of seconds, and each of these projects can support a large number of Visual Studio configurations as well. That makes Sharpmake ideal for the de
GDC 2019の3日目に行われたユービーアイソフト ケベックのプログラムチーム リードを務めるフランソワ・パラディ氏による“Procedural Generation of Cinematic Dialogues in 'Assassin's Creed Odyssey'”は、そんな『アサシン クリード オデッセイ』の新しい手法を紹介するというセッションだ。 自動生成でカットシーンを作成する 「もっと多くのコンテンツをプレイヤーに楽しんでほしい!」との気持ちも後押しして、このシステムを開発することになったと口火を切ったパラディ氏は、ナラティブに関与するよりアクティブな体験を提供するために、「会話の分岐をたくさん設けるだけではなくて、ロールプレイ感覚を高める選択肢を多数用意し、それが世界にしっかりと影響を与えるようになる」ことが目標だったと説明。それをしっかりと感じてもらうために、シネマテ
May 28, 2018 2 Min Read Robust Solving of Optical Motion Capture Data by Denoising Raw optical motion capture data often includes errors such as occluded markers, mislabeled markers, and high frequency noise or jitter. Typically these errors must be fixed by hand – an extremely time-consuming and tedious task. Due to this, there is a large demand for tools or techniques which can alleviate this bu
[GDC 2019]機械学習がゲーム開発の未来を変える? Ubisoft La Forgeが近年の研究成果を報告 ライター:奥谷海人 Ubisoft La Forgeのクリエイティブ・ディレクター,イヴ・ジャッキアール氏 Ubisoft Montreal内の研究部門,Ubisoft La Forgeのエクゼクティブ・ディレクターを務めるイヴ・ジャッキアール(Yves Jacquier)氏が,同部門における機械学習の成果と,ゲーム開発における人工知能の具体的な利用例をGDC 2019で発表した。 Ubisoft La Forgeは3年ほど前に発足した新しい部門で,新作タイトル向けのゲームエンジンやツールの開発を直接的に行うのではなく,そのR&Dを補うためのさらに先進的な研究が目的だと語るジャッキアール氏。 研究テーマは人工知能(AI)や機械学習(ML)だけに留まらず,さらに地域の大学の研究者
What is Agones? An open source, batteries-included, multiplayer dedicated game server scaling and orchestration platform that can run anywhere Kubernetes can run.
Ubisoftが「脱Steam」の動きへ。新作『The Division 2』をSteamではなくEpic Games Storeにて販売、他タイトルも予定 UbisoftとEpic Gamesは、3月15日に発売予定の『Tom Clancy’s The Division 2』(以下、The Division 2)について、PC版をEpic Games StoreやUbisoft Storeなどで販売する方針を発表した。 あわせて海外メディアPolygonやVarietyによるUbisoftへの取材により、Steamでは同作が販売されないことが明らかとなっている。すでに存在していたSteamの『The Division 2』製品ページは今回の発表とともに消滅している。 今後、UbisoftはEpic Gamesといくつかのタイトルでパートナーシップを結ぶ予定で、詳細は来年度中に発表されてい
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