Spider-Man: Into the Spider-Verse has proved to be one of the most innovative animated features released in recent times. Directors Bob Persichetti, Peter Ramsey and Rodney Rothman tasked Sony Pictures Imageworks with using 3D animation combined with more of a 2D aesthetic to bring the story of the latest Spider-Man, Miles Morales, to life.That meant that Imageworks had to adapt - and even ‘break’
2018年3月にUnrealEngineのマーケットプレイスでEpic GamesからParagonのゲームデータが大量に無償公開されました。 Epic Games、1,200万ドル相当の Paragon アセットを無料で公開 各キャラごとに公開されており、ダウンロードしてプロジェクトに追加することが可能です。 ・マーケットプレイス→カテゴリー→Epic Showcaseからアクセスできます 各キャラクターのアセットにVFXデータが含まれているのですが、こちらのデータが個人的に大変参考になるもの ばかりだったので自分が有用だなと思ったものをメモがてら紹介していこうと思います。 ちなみに全キャラのデータをプロジェクトにインポートすると約30GB、VFXだけで10GBあります。 (太っ腹すぎるよ、Epicさん・・・。) 単一のフラクタルテクスチャからフレアのマテリアルを作成 まずはこちらのお姉
Text 小野 憲史 直感的な操作と優れたパフォーマンスで、映画・コマーシャル・ゲームなど、さまざまなコンテンツ制作に活用されているHoudini。ツール単体だけでなく、ゲームエンジンと組み合わせたワークフローを構築することで、さらなる威力を発揮する。 ボーンデジタルは2017年9月3日、EA DICEで一人称視点シューティング『バトルフィールド1』の制作に参加したVFXアーティスト、アンドレアス・グラッド氏をゲストスピーカーに迎え、「VFX FOR AAA GAMES with Houdini」と題した特別セミナーを実施した。全世界で1000万本以上のセールスを記録した大ヒットタイトルにおける、Houdiniの活用事例について情報が共有された。 バトルフィールド1とEA DICE 『バトルフィールド1』は第一次世界大戦をモチーフとした一人称視点シューティングで、エレクトロニック・アーツ(
A Fortnite at Epic Posted by Mike Seymour ON July 19, 2017 Strange and evil things are afoot at the DurrrBurger joint in Epic’s UE4 virtual world. Co-Directors Gavin Moran and Michael Clausen assembled the squad for the launch of the cinematic short film, Hard Day’s Night, to promote the game Fortnite. “We really enjoyed making this piece. It was hugely challenging but ultimately rewarding,” comme
The mission of Unity Labs is to explore how game authoring, AI, deep learning, computer visualization, VR, AR, and storytelling will evolve over the next decade, radically transforming how games will be created and played. Unity Labs creates prototypes, releases new technologies, publishes scientific papers, gives talks, and works with academia and partners on advanced research. We celebrate moons
More Game Art Tricks: http://simonschreibt.de/game-art-tricks/ Article to this Video: https://simonschreibt.de/gat/stylized-vfx-in-rime/ This talk was given at the ADDON 2017 in Rennes/France. It's about the stylized effects from the game RIME. Tips for better listening: 1. Play the video in 1.5x speed (saves time & reduces echo/reverb a little bit) 2. I placed the mic right next to the laptop
EmberGen is a real-time volumetric fluid simulation tool that can instantly simulate, render, and export flipbooks, image sequences, and VDB volumes. With EmberGen, you can create anything: from fire and smoke to explosions and magic wisps. EmberGen gives you the creative freedom to iterate on your simulations in milliseconds instead of hours.
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トップ ニュースリリース 2017年 シリコンスタジオ、リアルタイムVFXソリューション『PopcornFX』を提供するPersistant Studios社(フランス)とリセラーパートナーシップを締結 シリコンスタジオ、リアルタイムVFXソリューション『PopcornFX』を提供するPersistant Studios社(フランス)とリセラーパートナーシップを締結 エンターテインメント業界向けにデジタルコンテンツ関連ビジネスを展開するシリコンスタジオ株式会社(本社:東京都渋谷区、代表取締役社長:寺田健彦)は、世界中のゲーム開発会社にリアルタイムVFXソリューション『PopcornFX』を提供するPersistant Studios社(フランス)と日本、韓国、タイにおけるリセラーパートナーシップを締結したことをお知らせ致します。 Persistant Studios社(http://www
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