ホーム ニュース ゲームエンジン「Frostbite Engine」に手応えを感じるEA幹部。26ものゲームエンジンがひとつに統合へ 『Battlefield 1』『Mirror’s Edge Catalyst』『FIFA 17』。これらのタイトルの開発に、同じゲームエンジンが用いられていることはご存知だろうか。「Frostbite Engine」はエレクトロニック・アーツ(以下、EA)が開発するゲームエンジン。同エンジンは、EAの傘下会社であるEA Digital Illusions CE (以下、DICE)が『Battlefield Bad Company』の開発のために作りあげたものだ。以降の『Battlefield』シリーズや『Medal of Honor』シリーズは、このFrostbite Engineをブラッシュアップあるいはバージョンアップしたものが使用されている。 Imag
過去のリスクを今負うことはない,とPatrick Soderlund氏は語るが,それにはゲーマーたちが何を欲しているかをより明確に理解することが必要となる。 私のPatrick Soderlund氏(Executive Vice President, EA Studios)との会合は工事現場で行われた。gamescom 2016が正式に開催する直前のビジネスエリアにあったElectronic Artsブースはまだ作りかけでハンマーの音が鳴り響いていた。Soderlund氏はそんなことにお構いなく,とても落ち着いた様子で「Battlefield 1」「Titanfall 2」,そして「FIFA 2017」といった,ひょっとしたらこのヨーロッパ最大のゲームイベントの中でも最も強力なラインアップを発表するための,プレスカンファレンスの最後の調整を行っているところだった。 家庭用ゲーム機市場の空間
Presentation by Andrew Hamilton and Ken Brown from DICE at GDC 2016. Overview Photogrammetry has started to gain steam within the Games Industry in recent years. At DICE, this technique was first used on Battlefield and they fully embraced the technology and workflow for Star Wars: Battlefront. This talk will cover their research and development, planning and production, techniques, key takeaways
Take a look at what’s going on with some of the amazing Star Wars projects our teams at EA are working on now, including DICE, BioWare, Motive, Visceral Games, Capital Games and our partners at Respawn Entertainment. These experiences will explore different Star Wars eras in different gaming genres on different platforms. Star Wars™ Battlefront™ is available now on PS4, PC and Xbox One. Purchase
Frostbite is a technology and collaboration platform for diverse game franchises like Battlefield, Mass Effect, Need for Speed, Dragon Age and Plant vs. Zombies Garden Warfare, as well as games such as Star Wars: Battlefront, Mirror’s Edge: Catalyst and EA Sports Rory McIlroy PGA Tour. Thousands of game developers all over the world are using Frostbite to create games with our proprietary tools. W
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Course presentation at SIGGRAPH 2014 by Charles de Rousiers & Sébastian Lagarde about transitioning Frostbite to physically-based rendering. Over the course of the past few months, we have been re-evaluating our entire approach to image quality in Frostbite. Our overall goal has been to achieve a coherent and cinematic look while simplifying high-quality content creation for our game teams and art
[E3 2014]EA DICEのキーパーソン,カール・マグナス・トロードソン氏に新作プロジェクトやゲームエンジン「Frostbite 3」について聞いた ライター:奥谷海人 Karl Magnus Troedsson(カール・マグナス・トロードソン)氏 さまざまな新作タイトルが発表されたE3 2014の会期中,EA DICEのCEOであるKarl Magnus Troedsson(カール・マグナス・トロードソン)氏にインタビューする機会があった。 大きな注目を集めた「Battlefield: Hardline」(PC/PS4/PS3/Xbox One/Xbox 360)や,まだまだ情報の少ない「Star Wars: Battlefront」といった,今やElectronic Artsの開発の中枢を担うEA DICEが関わっている新作について話を聞くことができた。 あまり具体的な情報は聞き
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