NVIDIA Unveils Omniverse — Open, Interactive 3D Design Collaboration Platform for Multi-Tool Workflows NVIDIA Omniverse enables teams to interactively work together to create and render scenes using industry-standard 2D and 3D software. NVIDIA today introduced Omniverse, an open collaboration platform to simplify studio workflows for real-time graphics. Omniverse includes portals — two-way tunnels
May the Source Be with You: NVIDIA Open Sources Material Definition Language SDK At SIGGRAPH, NVIDIA brings greater power to software developers across applications. Security, customizability, flexibility and cost are a few of the benefits of open-source software for developers. They’ll get all these and more from NVIDIA’s Material Definition Language software development kit, which is available s
2017年12月13日に行われたGTC Japanは主にAIなどのディープラーニングやHPCをターゲットとした講演が多かったのだが,プロフェッショナル向けのグラフィックスに関するセッションも行われていた。ここではその系列の講演から,グラフィックス関係素材を扱ったセッションの模様を紹介しておきたい。アスクによる「マテリアルスキャナー (計測) による MDL シェーダー活用」は,この手の講演では珍しく素材に焦点を当てた内容となっていた。 なお,アスクというのはゲーマーにも聞き覚えのある会社かもしれないが,PCパーツや周辺機器などを扱っているアスクで間違いはない。卸売り以外にもさまざまなことをやっているという例でもある。 ゲームグラフィックスでも物理ベースレンダリングが主流となり,リアルな光源でリアルな質感を持った映像をレンダリングできるようになってきた。リアルな質感を出すには,設定された素材
NVIDIA MDL SDK The NVIDIA Material Definition Language (MDL) SDK is a set of tools to enable quick integration of physically-based materials into rendering applications. It contains comprehensive C++ and Python APIs that allow applications to load MDL modules, analyze, and understand the structure of a material so it can build a UI for material editing and render the results. NVIDIA will soon open
NVIDIA マテリアル定義言語 (MDL) では、物理ベースのマテリアルや光源を、サポートするアプリケーション間で自由に共有できます。たとえば、MDL マテリアルを NVIDIA Adobe Substance 3D Designer のようなアプリケーションで作成してライブラリに保存しておき、NVIDIA® Iray® や Chaos の V-Ray などの MDL をサポートするアプリケーションで使用することができます。MDL マテリアルのライブラリを一度構築しておけば、ワークフロー内のどのアプリケーションに移動しても、確実に同じ外観を維持することができます。これにより、時間と労力の大幅な削減を簡単に実現できます。 特定のレンダラー向けのプログラムを生成するシェーディング言語とは異なり、MDL は光の挙動の定義を高いレベルで行います。OpenGL ベースのアプリケーションや、Iray
On September 30, 2022, we permanently turned off access to all Substance3d.com accounts (a.k.a. the Substance account). With this change, you no longer have access to content hosted on the Substance 3D website. Substance 3D subscriptions and software can now be purchased and managed via your Adobe Account I purchased my software licenses on Steam and didn’t have a Substance account. Am I impacted
NVIDIA's Material Definition Language (MDL) is used by rendering systems to define surface and volume appearance. To help artists, designers, programmers and managers understand and use MDL, the MDL Handbook is a work-in-progress that provides background, theory and practical examples of the language. This website provides interim versions of the MDL Handbook; as a chapter nears completion, it wil
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