楽天は5月17日、米国で3位に位置づけるSNS(ソーシャル・ネットワーキング・サービス)運営会社、米ピンタレストへの出資を発表した。ピンタレストは2010年3月にサービスを開始した写真特化型のSNS。インターネット上から収集した写真を軸に利用者間でコミュニケーションを図る。開始から2年で約1800万人の利用者を持つ。今回、ピンタレストが第三者割当増資により調達した金額は1億ドル(日本円で80億円)で、楽天はその一部を引き受ける形で出資した。 ピンタレストはツイッターやフェイスブックと比べると日本での知名度は低い。しかし、米国の有力投資家たちがこぞって出資したがっている成長株、それがピンタレストだ。この出資に楽天が成功した理由は何か。同社の三木谷浩史会長兼社長が独占インタビューに答えた。 コボの買収のときは「ホームラン」って言ったけど、今回は「極上のシーズニング」を手に入れた感じ。いや、「秘
Exclusive: Japan’s Rakuten Wins the Heart of Pinterest in $100M Funding Race With $1.5B Valuation Rakuten, which runs the largest e-commerce site in Japan, is expected to be the lead investor in the much-contested next round of funding for Silicon Valley’s hottest start-up, Pinterest. The funding is expected to be announced tomorrow morning. (Update: Rakuten confirmed the deal in a press release,
"I'm so excited about it," said Silbermann (pictured, left), who spoke at the South By Southwest conference in Austin, Texas, on Tuesday. "We wanted to make it more beautiful ... to make your profile different in kind than the profile you have on Facebook." Silbermann emphasized new discoverability features in the redesign, saying he and his team wanted to make it easier for users to stumble upon
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