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At long last, we might be able to play Super Mario Bros. on a big screen without stretching our beloved plumber's pixels to breaking point. Two researchers -- Johannes Kopf from Microsoft, and Dani Lischinski from The Hebrew University -- have successfully created an algorithm that depixelizes and upscales low-resolution 8-bit "pixel art" into lush vector graphics. The algorithm identifies pixel-l
これまでSPHによる流体シミュレータなどを手掛けてきたThiago Costa氏が新たに開発を手掛ける物理エンジン「Lagoa Multiphysics」ver1のティザー映像が公開され、あまりのクオリティの高さに大きな注目を集めています。(※ 参考リンク:SPHが使用されたスプライトのCM映像) ゲームとは直接関係の無い話ではありますが、GPGPUの高性能化などもあり、いずれこういった品質のゲームが登場する時代が来るかもしれないと考えると非常に夢が膨らむ映像と言えそうです。 Lagoa Multiphysicsでは粒状マテリアルでのクオリティの高い摩擦演算が可能になっており、体積を保つ流体に、弾性構造、塑性変形なども実現されているとの事で、技術世代的な意味でも信じられない程のどえらい事がしれっと実現されています。 さらにレンダラには10年ほど前に革新的なGIレンダラとして注目を集めたAr
Yotam Gingold (NYU / JST ERATO), Takeo Igarashi (University of Tokyo / JST ERATO), Denis Zorin (NYU) ACM Transactions on Graphics (TOG) 28(5):148:1–148:9. Also in Proceedings of SIGGRAPH Asia 2009. Paper (8M) User study data: figures (1M) | OBJ files (2M) Presentation slides: Keynote '09 (45M) | PDF with notes (6M) | PDF w/o notes (6M) Source code (3M) public domain! OS X application (OSX, 54M) pu
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