This shop will be powered by Are you the store owner? Log in here
This shop will be powered by Are you the store owner? Log in here
Ontology is Overrated: Categories, Links, and Tags Today I want to talk about categorization, and I want to convince you that a lot of what we think we know about categorization is wrong. In particular, I want to convince you that many of the ways we're attempting to apply categorization to the electronic world are actually a bad fit, because we've adopted habits of mind that are left over from ea
もうひとつ近況報告です。ロンドン大学の Goldsmiths Media Research Programme の研究グループが、「ニコニコ動画」に関する研究を行うためにイギリスから来日されているのですが、先日、インタビューを受けました。そのレポートが以下にアップされています。 Tag-Wars A conversation with Hamano-san - Metagold A Research Blog about Nico Nico Douga http://d.hatena.ne.jp/metagold/20080513/1210652036 このグループは、基本的にカルチュラル・スタディーズやメディア論の観点から、「情報社会における新しいメタデータのあり方」をテーマに、日本のニコニコ動画をケースに取り上げているとのことでした。メインのインタビュアーはGoetz Bachmann
Prominence-Interpretation Theory: Explaining How People Assess Credibility Online BJ Fogg Stanford Persuasive Technology Lab CSLI, Stanford University Stanford, CA 94309 USA bjfogg@stanford.edu ABSTRACT Four years of research has led to a theory that describes how people assess the credibility of Web sites. This theory proposes that users notice and interpret various Web site elements to arrive at
Metacrap: Putting the torch to seven straw-men of the meta-utopia Cory Doctorow doctorow@craphound.com Version 1.3: 26 August 2001 BACK TO TOP 0. ToC: 0. ToC 0.1 Version History 1. Introduction 2. The problems 2.1 People lie 2.2 People are lazy 2.3 People are stupid 2.4 Mission: Impossible -- know thyself 2.5 Schemas aren't neutral 2.6 Metrics influence results 2.7 There's more than one way to des
GRDDL Use Cases: Scenarios of extracting RDF data from XML documents W3C Working Group Note 6 April 2007 This Version: http://www.w3.org/TR/2007/NOTE-grddl-scenarios-20070406/ Latest Version: http://www.w3.org/TR/grddl-scenarios/ Previous Version: http://www.w3.org/TR/2006/WD-grddl-scenarios-20061002/ Editors: Fabien Gandon, INRIA Authors and Contributors: see Acknowledgments Copyright © 2007 W3C®
ウェブブラウザが登場した1994年。その頃と同じ、あるいはそれ以上の興奮が、世界を席巻しようとしている。「右脳的インターネットの世界」が、すぐそこにまで近づいてきているためだ。 これまで、そのほとんどが論理的思考を軸とした左脳的役割に終始していたパソコンの世界。さまざまな企業が家電製品とパソコンの融合を試みてきたが、結果として成功している事例はほとんどない。米Appleの最高経営責任者(CEO)であるSteve Jobs氏の言葉を借りると、「パソコンはテレビの代用にはならない。テレビを見る時は頭をOFFにしているからだ」ということであろう。 インターネットも例外ではなく、ネットとリアルという対極同士が、今ひとつ融合という意味合いにおいてしっくりこなかったのは、左脳的役割に偏ったネットの特性が、その大きな理由のひとつだったことは間違いない。 ではなぜ、ネットは右脳的役割を果たすことができなか
Web2.0の次にどんな世界が来るのか――。 インターネットに携わる者なら誰でも、それを見据えて戦略を組むのと、ただ時代の到来を待つのとでは、将来大きな差が生まれることを知っている。Google然り、Amazon然り、来るべき次の世界にいち早く、かつ的確に備えた者が生き残るのだ。 今は「ページ」のみにとどまるナビゲーション 現在の情報産業の多くは、インターネットとウェブブラウザの誕生、そしてそれに続くウェブページの出現とともに発生した。そしてそれらの産業は、情報を出すことではなく、読者や視聴者にページのナビゲーションを与えることで収益を上げてきた。そういった産業が発達したために、検索したとき上位に表示されるにはどうしたらいいか、それをどうコントロールするか、という点が情報発信者にとっても重要となった。 現在はそこからさらに一歩進み、ソーシャルネットワーキングサービス(SNS)やブログが登場
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く