Bengt Halvorson February 20, 2019 Comment Now! Tablet-like touchscreens have become the ubiquitous interfaces of choice, and they’re seemingly everywhere in daily life, on everything from thermostats to coffee makers and refrigerators. But Mazda really doesn’t think they belong in cars—or at least anywhere near the driver’s seat. It wasn’t a decision that was hastily made, according to company off
マイクロソフト、コネクテッドカー向けプラットフォーム「Microsoft Connected Vehicle Platform」を発表:ルノー・日産連合が採用 マイクロソフトがコネクテッドカー向けクラウドプラットフォーム「Microsoft Connected Vehicle Platform」を発表。ルノー・日産ら、自動車メーカーと連携して展開する。 米マイクロソフトは2017年1月5日(米国時間)、自動車メーカー向けのクラウド型コネクテッドカープラットフォーム「Microsoft Connected Vehicle Platform」を発表。「Microsoft Azure」上に構築するサービスセットとして、2017年後半にパブリックプレビューをリリースする予定としている。 Connected Vehicle Platformは、車載OSや完成品ではなく、「クラウドを基盤に、俊敏に変化
Fidelity has further slashed the estimated worth of its holding in social platform Reddit and chat app Discord as well as SaaS startup Gupshup, giving a preview into how the asset manager sees the imp YouTube is running a new experiment to limit usage on ad blockers by asking users to turn it off or buy a premium subscription after three videos. Users on Reddit posted screenshots of the streaming
トヨタ自動車とフォード・モーター・カンパニーは1月4日、スマートフォンとクルマをつなぎ、車内でのアプリ操作を可能にするオープンソース「スマートデバイスリンク(SDL)」を管理する非営利団体「スマートデバイスリンク コンソーシアム」の設立を発表した。オープンソースプロジェクトを管理するのはフォード傘下のリビオ。 同コンソーシアムには、両社のほか富士重工業、マツダ、スズキ、PSAグループなどの自動車メーカーに加え、Elektrobit、Luxoft、Xevoといったサプライヤーも参画。Harman、Panasonic、Pioneer、QNXも覚書にサインした。 SDLにより、アプリ開発者が車内のナビ画面、ステアリングスイッチ、音声認識システムと、スマートフォンアプリを連携させることができ、利用者は音声認識機能やナビ画面を通して、スマートフォンアプリを操作できる。アプリ開発者も、SDLを採用した
Simple Highway Simulator This little app is a simple simulator of cars on a highway. Play with the parameters or stop any car by touching it. As a game try to maximize the throughput by playing with the parameters. It will show you why traffic will become much more performant and use less resources once everyone drives self-driving cars.
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く