Warning: This article describes legacy OpenGL APIs that have been removed from core OpenGL 3.1 and above (they are only deprecated in OpenGL 3.0). It is recommended that you not use this functionality in your programs. This article needs proper formatting or improved descriptions. Further details can be found on the talk page. What follows are links to small bits of code and examples submitted by
Steve Molloy, CITI - University of Michigan linux-scalability@citi.umich.edu This report explores the possible effects of a "thundering herd" problem associated with the Linux implementation of the POSIX accept() system call. We discuss the nature of the problem and how it may affect the scalability of the Linux kernel. In addition, we identify candidate solutions and considerations to keep in min
Publication Feng Han, and Song-Chun Zhu, "Bayesian Reconstruction of 3D Shapes and Scenes From A Single Image", Workshop on Higher-Level Knowledge in 3D Modeling and Motion Analysis, Nice, 2003. Abstract It's common experience for human vision to perceive full 3D shape and scene from a single 2D image with the occluded parts ``filled-in'' by prior visual knowledge. In this paper we repre
Compute 3D shape and scene from a single image Feng Han, and Song-Chun Zhu 入力(2次元画像) ↓ 3次元再構成 入力(2次元画像) ↓ 3次元再構成 これはすごい。 ベイズ推定の枠組みで、prior knowledge として物の smoothness とか空間内での stability *1を置いてやって解空間を探索したらそれらしい3次元再構成が出来ましたと。 この論文では prior knowledge は人が与えているようだけど、基本的に自然界で経験しうる感覚入力のデータをがんがん投入して prior knowledge を(データドリブンで)形成できるようにすれば、日常に出てくるような不良設定問題はだいたい解けるようになるのではないか。というか脳がやっていることというのは結局そういうことかな? もしそうなら
Google Scholar では、さまざまな学術文献を簡単に検索できます。多岐にわたる分野と出典の論説、論文、書籍、要約、法律関係資料をお探しいただけます。
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