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soaに関するlegobokuのブックマーク (3)

  • When Google disowns you | Software as Services | ZDNet.com

    Microsoft watcher Mary Jo Foley's blog covers the products, people and strategies that make Microsoft tick. Larry Dignan and other IT industry experts, blogging at the intersection of business and technology, deliver daily news and analysis on vital enterprise trends.

    When Google disowns you | Software as Services | ZDNet.com
    legoboku
    legoboku 2007/02/02
    Does the LEGO analogy for SOA have legs, or is the theory blockheaded? There's been a lot of interesting reactions to my recent post on the "LEGO-block" analogy used so often for SOA-based deployments.
  • https://zapthink.com/?id=ZAPFLASH-20061212

    legoboku
    legoboku 2007/02/02
    Any attempt to explain Service-Oriented Architecture (SOA) to a business audience typically elicits one of two standard responses: "this is techie stuff; you should talk to my IT people" or even worse, "I don't see the business value." The irony, of cours
  • SOAがなぜ流行らないか (arclamp.jp アークランプ)

    arclamp.jp アークランプ ITアーキテクトが、ビジネス書とかデザインとか建築とかからシステム開発を妄想するブログ SOAがなぜ流行らないか いまさらSOAかよ、という感じかもしれないですが。SOAがなぜ流行らないか、ということには分かりやすい理由があります(この場合のSOAというのは「インターフェース・ネットワーク(=サービス)指向のアーキテクチャ」という広義な意味を示します。WebServicesとか、製品はどうでもよいです)。 荒地に種を蒔いても収穫はありません。ちゃんと荒地を耕して畑にしてから種を蒔かないといけない。しかも、一気に耕すことはできないから、耕しやすいところを見つけて一歩一歩やっていく。たぶん小学生でも理解できる。 SOAも同じこと。SOAが求められるビジネス(=マーケット)がないのにSOAは売れません。今やるべきことは、製品を作ることではなくマーケットを耕す

    legoboku
    legoboku 2006/12/22
    SOAが求められるビジネス(=マーケット)がないのにSOAは売れません。今やるべきことは、製品を作ることではなくマーケットを耕すことです。テクノロジーの目的はビジネス価値。それが
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